Euskadi i Catalunya reclamen “prioritat” per als corredors ferroviaris Atlàntic i Mediterrani

  • Aprofundiran la seva col·laboració en matèria d'infraestructures de transport

VilaWeb
Redacció
08.06.2017 - 18:16

Aprofundiran la seva col·laboració en matèria d’infraestructures de transport

VITÒRIA, 8 (EUROPA PRESS)

Els governs d’Euskadi i Catalunya han reclamat que es prioritzi el desenvolupament dels corredors ferroviaris Atlàntic i Mediterrani enfront d’altres opcions de disseny radial o circular a l’Estat espanyol.

La consellera basca d’Infraestructures, Arantxa Tapia, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, s’han reunit aquest dijous a Barcelona per analitzar la col·laboració de tots dos governs en matèria d’infraestructures de transport, segons ha informat el Govern Basc en un comunicat.

Tots dos representants institucionals han compartit la necessitat d'”aprofundir” en la col·laboració entre Euskadi i Catalunya per a la futura connexió dels eixos ferroviaris Atlàntic i Mediterrani.

“RECONEIXEMENT”

Tapia i Rull han subratllat el “reconeixement” que mereixen tots dos territoris per la seva ubicació i perquè representen un “camí natural” en la connexió amb Europa.

El Govern Basc i la Generalitat mantenen una posició compartida sobre la necessitat de millorar les connexions de transport a través d’un ferrocarril europeu per a la millora de la cohesió territorial, el desenvolupament socioeconòmic i la competitivitat.

Per aquesta raó, han reclamat a les institucions de l’Estat que realitzin una “clara aposta” per aquests eixos, i que donin un impuls “prioritari” al desenvolupament dels corredors Atlàntic i Mediterrani, “tenint en compte les conseqüències negatives que ha suposat l’esquema radial de les infraestructures en l’Estat”.

“NETAMENT EXPORTADORES”

Tots dos governs han subratllat que les economies basca i catalana són “netament exportadores”, i que requereixen infraestructures competitives “que estiguin més i millor connectades amb Europa”.

Pel que fa a les xarxes per carretera, ambdues comunitats autònomes suporten alts trànsits de vehicles pesats i pateixen d’una “saturació” en les principals vies de connexió amb Europa, per la qual cosa han assegurat que “la transició de carretera a ferrocarril es fa urgent i rellevant”.

Això, segons han indicat, resulta especialment rellevant si es té en compte que només l’u per cent de les mercaderies que transiten per Irun o Portbou utilitzen la manera ferroviària.

Per tot això, Tapia i Rull han sol·licitat la implicació de les administracions europea i espanyola, així com de les regions involucrades i el sector privat, per aconseguir que el ferrocarril tingui una quota dins del conjunt del transport terrestre de mercaderies de l’estat propera a la mitjana de la UE, que se situa entre el 17 i el 18 per cent.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor