24.04.2024 - 13:50
|
Actualització: 24.04.2024 - 18:27
El Parlament Europeu ha designat el corredor mediterrani com una de les nou xarxes clau d’Europa perquè estigui completat abans del 2030. Ho han votat els eurodiputats en el ple d’Estrasburg –amb 565 vots a favor, 37 en contra i 29 abstencions–, que també han inclòs en la mateixa categoria el corredor atlàntic i la connexió entre la Mediterrània i els països escandinaus.
D’aquests 37 vots en contra, 12 en són del PP espanyol, que s’ha desmarcat de la resta del Partit Popular Europeu. També han votat en contra els quatre eurodiputats de Vox, els cinc de Podem, el d’Esquerra Unida, i la del Bloc Nacionalista Gallec (BNG).
Josep Vicent Boira, coordinador del corredor mediterrani, ha mostrat indignació a les xarxes per aquest fet. “La història es repeteix: els parlamentaris europeus del PP acaben de votar contra el corredor mediterrani a Brussel·les, com va fer Ana Pastor en 2012. No entenc el seu vot negatiu. I em dol”, ha dit.
La historia se repite: los parlamentarios europeos del PP acaban de votar contra el Corredor Mediterráneo en Bruselas, como hizo Ana Pastor en 2012. No entiendo su voto negativo. Y me duele como coordinador del Corredor Mediterráneo. Seguiremos trabajando por este proyecto. pic.twitter.com/CtdgRhrg8r
— Josep Vicent Boira Maiques (@JosepBoira) April 24, 2024
La portaveu socialista d’Infrastructures en les Corts Valencianes, María José Salvador, ha criticat que el PP haja votat en contra i ha preguntat a Carlos Mazón:”On és el PP de la Comunitat Valenciana quan s’ha de defensar els interessos de la nostra terra?”
Alberto Ibáñez, diputat de Compromís al congrés espanyol, també se n’ha fet ressò a les xarxes: “El corredor mediterrani és vital per a la descarbonització i reindustrialització del nostre país. Novament, el PP, en contra de les nostres empreses”.
El corredor mediterrani és vital per a la descarbonització i reindustrialització del nostre país. Novament, el PP en contra de les nostres empreses. https://t.co/cblzJoVuFG
— Alberto Ibáñez i Mezquita 🍉 (@alberto_aim) April 24, 2024
La decisió de l’eurocambra s’emmarca en la revisió de les directrius a la Unió Europea per al desenvolupament de la xarxa transeuropea de transport, que té com a objectiu la interconnexió a través del ferrocarril de ciutats, ports i aeroports europeus per fer el transport de persones i mercaderies “més fàcil, ràpid i assequible”.