16.05.2017 - 16:33
PARIS, 16 (EUROPA PRESS)
Euro Disney, companyia que gestiona el complex d’oci Disneyland Paris, va perdre 166 milions d’euros en el seu semestre fiscal, finalitzat el 31 de març, la qual cosa suposa un 9,7% menys en comparació dels números vermells de 184 milions d’euros registrats en el mateix període de l’any anterior.
El resultat d’explotació també va ser negatiu situant-se en 133 milions d’euros, fet que suposa gairebé un 16,8% menys que l’exercici anterior.
La facturació de la societat es va incrementar en un 3,1%, fins a aconseguir els 623 milions d’euros, beneficiada especialment per l’augment del 4% de facturació als hotels i la zona de Disney Village que va aconseguir els 249 milions d’euros.
La facturació als parcs temàtics va arribar als 345 milions d’euros, un 1,4% més que el mateix període fiscal del 2016.
La despesa mitjana per visitant va descendir un 3,7% fins als 51 euros (incloent entrada, restaurants, i despeses en botigues). La companyia explica aquest descens per la menor despesa en entrades i productes.
El nombre de visitants va aconseguir els 6,7 milions, la qual cosa suposa un 4,68% més que l’exercici anterior, principalment provinents de França i el Regne Unit.
Per divisions, el volum de negoci dels hotels i Disney Village es va elevar un 4%, fins als 249 milions d’euros, amb un increment el 3% de la taxa d’ocupació (81%). La despesa mitjana per habitació es va mantenir invariable en 214 euros.
Aquest increment és resultat de majors visites per part de britànics, que van compensar en part el descens registrat pels hostes francesos així com dels grups de negoci.