18.08.2022 - 20:13
|
Actualització: 18.08.2022 - 20:31
Eufòria, el programa revelació de la temporada a TV3, ha traspassat les pantalles i és tot un fenomen a les plataformes digitals. Aquest juliol, les cançons del programa van arribar a Spotify, Deezer, Apple Music i Amazon Music. Després de poc més d’un mes, l’èxit de l’estratègia transmèdia és evident, amb més de 26,5 milions de reproduccions entre els vídeos i els àudios de les cançons.
Per una banda, s’han fet més de 25,4 milions de reproduccions dels vídeos. Instagram és la plataforma digital que encapçala en aquest camp, amb 14.853.985 visualitzacions. Tan sols a Instagram es concentra quasi el 60% de les reproduccions. La segueixen YouTube, amb 5.348.860; TV3alacarta, amb 4.143.395, i TikTok, amb un aproximadament 1.080.000. Twitch és la plataforma que menys visites ha rebut, amb 115.000 reproduccions.
Respecte dels àudios de les cançons, han tingut més d’un milió de reproduccions. Spotify ha estat el més escoltat amb diferència, amb un 96% de les reproduccions. Sumat a Deezer, Apple Music i Amazon Music, representen el 99,9% del consum digital d’àudio a Catalunya, i disposen d’una llista amb les cançons que els concursants van interpretar a les gales d’Eufòria.
La creació d’aquesta llista única ha originat una gran resposta per part del públic. De fet, és la font principal de reproduccions; en alguns casos, correspon al 25% o el 30% de les reproduccions per senzill. Per una altra banda, els rànquings de Spotify han destacat unes quantes cançons, que ajuden a posicionar els artistes.