Etiquetes per acabar amb l’explotació infantil

  • Child Labor Free és una entitat sense ànim de lucre que ha creat una etiqueta per a la roba per reconèixer aquelles marques que no utilitzen mà d'obra infantil.

VilaWeb

Fundació Roger Torné (Judit Saavedra)

27.08.2016 - 10:00

Segons les últimes dades publicades per l’Organització Internacional del Treball (OIT), hi ha 168 milions de nens treballant al món, dels quals més de la meitat, és a dir, 85 milions, efectuen treballs perillosos. L’agricultura acumula 98 milions de nens en situació de treball infantil, però el sector dels serveis i el de la indústria no es queden enrere: registren 54 i 12 milions de nens i nenes en situació de treball, respectivament.

El passat mes de juny es va celebrar el Dia Mundial contra el Treball infantil amb l’objectiu de conscienciar la població sobre la necessitat d’eliminar el treball infantil a les cadenes de producció. I és que totes les cadenes de subministració, de l’agricultura a la manufacturació, dels serveis a la construcció, corren el risc que els nens hi siguin presents. Nens venent mocadors pels carrers, fent treballs domèstics, recollint cotó als camps o netejant sabates a les ciutats… Un gran nombre de nens estan exposats a l’explotació i abusos a causa de la seva vulnerabilitat, i, sovint, es troben aïllats i allunyats de les seves famílies.

Per això, amb l’objectiu de millorar aquesta problemàtica mundial, neix Child Labor Free (CLF), una organització sense ànim de lucre que ha creat una etiqueta per a la roba que reconeix aquelles marques que no han utilitzat mà d’obra infantil a cap dels seus processos de producció. Fundada a Nova Zelanda, aquesta organització advoca per la transparència i busca el compromís de les marques per assegurar que el seu negoci està lliure de treball infantil. Parlem amb Nik Webb-Shephard, director general de Child Labor Free:

Per seguir llegint l’article, feu clic aquí.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor