02.08.2022 - 22:25
La unió ferroviària entre Andorra, la Seu d’Urgell, Alp i Barcelona costaria uns 688 milions d’euros i podria estar enllestida l’any 2030. L’estudi de la Fundació Mobilitat Sostenible arriba a aquesta conclusió i creu que el canvi climàtic farà com més va més necessari optar per mitjans de transport que no contaminin gaire, com ara el tren.
El temps estimat del trajecte entre Andorra la Vella i Barcelona seria d’unes dues hores i dos quarts i calcula que podria tenir uns 7.500 viatgers diaris. Així mateix, entre la Cerdanya i la Seu el trajecte seria en vint-i-vuit minuts i entre la Seu i Andorra la Vella de catorze.
Pau Noy, enginyer industrial i president de la Fundació Mobilitat Sostenible, que ha explicat l’estudi de forma telemàtica, ha afirmat que ara li toca a les autoritats andorranes de decidir si volen formar part del projecte, perquè caldria la col·laboració de les diferents administracions per a dur-lo a terme.
Noy ha afirmat que cada territori hauria de pagar la inversió que li pertoca, però que s’hauria de tractar com es pot ajudar Andorra, perquè considera que es podrien utilitzar fons europeus. El cost estimat de la connexió entre la Seu i Andorra seria d’uns 280 milions.
La ponència ha sorgit paral·lelament a l’estudi de viabilitat sobre la nova línia de tren que impulsa Ferrocarrils de la Generalitat de la qual el govern català n’adjudicarà la redacció de l’estudi a l’octubre.