05.11.2021 - 10:36
|
Actualització: 05.11.2021 - 16:38
Un servei de teleassistència ha advertit els Mossos d’Esquadra que ha detectat una estafa dirigida a alguns dels seus clients, gent gran i dependent. Els afectats han rebut una trucada en què els deien que el funcionament del suport havia canviat i que havien d’abonar una quantitat de diners concreta si no volien perdre’l. En alguns casos, també s’ha fet servir l’excusa de la revisió del botó d’alerta o s’ha ofert la venda d’algun producte.
L’empresa ha tingut constància de l’estafa a través del coordinador de la zona, però també gràcies a l’advertència d’alguns usuaris, que han explicat que els estafadors feien servir un to agressiu i contundent, cosa que els va fer sospitar.
‼️ Detectem intents d’estafes a persones grans i dependents que utilitzen serveis de teleassistència. Si n'ets un usuari, et donem una sèrie de consells per evitar que caiguis en aquest engany 👉 https://t.co/3XrMyB4JSi pic.twitter.com/T94Hhh9heH
— Mossos (@mossos) November 5, 2021
Els Mossos recorden que no s’han de cedir dades personals o bancàries per telèfon i que, en cas de dubte, primer cal consultar el servei de teleassistència contractat o informar el 112.
La setmana passada, els Mossos d’Esquadra van informar que el nombre de denúncies de falsos revisors del gas i de la llum s’havia disparat el 2021. Normalment, la xifra anual rondava un centenar de casos, però aquest octubre ja se n’havien detectat 186.