Cate Blanchett i David Beckham filmen entre trens a Barcelona: l’estació de França es consolida com a plató

  • L'estació tanca un dels millors anys com a plató audiovisual, amb una dotzena de filmacions

VilaWeb

ACN

01.01.2025 - 09:11
Actualització: 01.01.2025 - 10:51

L’estació de França de Barcelona ha tancat el 2024 amb una dotzena d’enregistraments de films, sèries i anuncis publicitaris i s’ha consolidat com un espai clau per a la indústria audiovisual. Durant l’any, s’hi han filmat produccions d’empreses americanes, japoneses, britàniques i espanyoles, entre més països, i ha estat una de les millors temporades del 2019 ençà. Aquest augment s’ha aconseguit gràcies a l’atractiu arquitectònic de l’edifici modernista, combinat amb la col·laboració dels responsables d’Adif per a compaginar les filmacions amb l’activitat ferroviària habitual.

El localitzador d’escenaris Lluís Botella destaca que l’estació de França és un espai únic, no solament per la seva arquitectura de ferro i vidre, sinó també per la disponibilitat i professionalitat de l’equip de gestió. “Competim contra tot el món. El fet que hi hagi gent amb molta experiència al càrrec de l’espai, que et doni respostes immediates i faci possible que puguem venir és un actiu molt important”, explica.

Inaugurada el 1929 i remodelada el 1992, l’estació no solament és un bé cultural d’interès local sinó també un espai polivalent que ha recreat més escenaris, com ara estacions de metro de Liverpool i vestíbuls d’hotels novaiorquesos. El 2024 ha estat un any destacat per a aquest espai, amb filmacions com ara la sèrie italiana In Utero, l’alemanya Gute Zeiten Schlechte Zeiten Special, anuncis per a Apple i Roche, i el videoclip “Empire”, del grup japonès Snow Man, que té més de cinquanta-cinc milions de visualitzacions a YouTube.

L’estació també és un trampolí per a futurs cineastes i ofereix un escenari per a pràctiques d’estudiants de l’ESCAC i més escoles audiovisuals. A més, destaca la seva capacitat d’atraure figures internacionals, com ara David Beckham, que hi va filmar un anunci per Adidas, i Cate Blanchett, que va aparèixer en una campanya d’Armani enregistrada a l’estació. Originalment, l’anunci de Blanchett s’havia de fer al port, però la pluja va fer que la productora canviés de plans d’urgència. També s’hi va enregistrar part del film Saben aquell, que rememora la vida de l’humorista Eugenio, interpretat per l’actor David Verdaguer.

Tarifes transparents i confidencialitat estricta

L’ús de l’estació de França com a plató audiovisual ha generat ingressos importants per a Adif. Per exemple, un dia de filmació internacional pot arribar a costar 11.565 euros, i les tarifes per a projectes locals o curtmetratges són més baixes. Tot i que les tarifes són públiques, els contractes amb les productores són confidencials per a garantir la privacitat i evitar filtracions que podrien posar en risc els projectes.

“La confidencialitat és essencial. Si se sap que una gran producció rodarà aquí, pot perillar-ne la viabilitat”, diu Botella, que també subratlla la importància de ser un emplaçament friendly shooting, és a dir, accessible i eficient per a les productores.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor