16.07.2021 - 18:49
Escola Valenciana ha presentat a la conselleria un informe amb els seixanta-un instituts d’educació secundària que no garanteixen l’ensenyament en català arran de l’aplicació del Programa d’Educació Plurilingüe i Intercultural (PEPLI) als instituts el pròxim curs.
La llei que regula el nou programa, aprovada el febrer proppassat, ja va ocasionar una revolta en molts instituts, que van denunciar que amb el canvi, el curs vinent es faran menys hores lectives en català que no les que es feien amb l’antic sistema de línies. La reforma marca que els centres triïn les hores lectives d’ensenyament en català en una escala que va del 25% al 60%. A partir d’ara, a més, hi haurà d’haver assignatures troncals no lingüístiques en castellà i en anglès, cosa que anirà en detriment de les hores en català.
L’entitat reclama que els centres apliquin la mateixa distribució de temps curricular en cadascuna de les llengües vehiculars. A més, demana que els instituts adscrits a centres de primària que fan més de la meitat d’hores lectives en català mantinguin aquesta proporció. També alerta que caldrà un reforç de personal per garantir la implantació correcta del PEPLI.
La llei que regula el programa ja té vigència en els centres d’infantil i primària, però la irrupció de la covid-19 va endarrerir que també s’apliqués a l’educació secundària.