21.12.2022 - 21:40
|
Actualització: 21.12.2022 - 21:43
Nadine Romero, una jove manresana de vint-i-sis anys, va començar a pujar vídeos a TikTok el 2021. Tot va començar amb anècdotes sobre el seu dia a dia com a monitora de menjador i amb vídeos de ball, perquè és professora de dansa. No tenia cap objectiu concret, però la seva manera de comunicar, propera, simpàtica i amb sentit de l’humor, l’ha fet guanyar molts seguidors, fins al punt que la comunicació s’ha convertit en bona part de la seva feina. Fa un temps que no tan sols comunica a les xarxes, sinó que també té una secció al programa Loft, d’iCat, i ha fet algunes col·laboracions amb Eufòria, de TV3. Parlem amb ella del seu èxit a les xarxes, dels creadors de contingut en català i també d’una qüestió de la qual ha parlat en els seus vídeos més reivindicatius: la grassofòbia.
@nadineromero3 Moments unics al LOFT de @iCat ✨ vosaltres que opineu? Aixo es ser un fan, o no? #peratu #pertu #radio #rosalia #viral #humor #fyp #parati #foryoupage ♬ sonido original – nadineromero
—Teniu més de 117.000 seguidors a TikTok. Com heu arribat fins aquí?
—Sincerament no en tinc ni idea! No va ser d’un dia per l’altre, però sí que va ser molt per sorpresa. Fins a arribar als 75.000 no n’era conscient, ho feia per passar-m’ho bé i com a afició. A partir dels 75.000, sí que ha estat una cosa més conscient, i he estat constant per arribar als 100.000.
—No vau començar a fer vídeos amb cap voluntat de fer-vos famosa.
—En absolut, no va ser una cosa meditada, sinó espontània, penjar un vídeo amb una anècdota i que es fes viral. La gent cada vegada em demanava més storytimes, fins i tot dedicats. Jo volia ser més coneguda pel ball que no per xerraire, i ha estat al revés! [Riu.]
“Volia ser més coneguda pel ball que no per xerraire, i ha estat al revés”
—Quina creieu que ha estat la clau de l’èxit?
—Explicar anècdotes de manera natural i propera i amb sentit de l’humor. També hi influeix el fet de fer-ho en català. Molta gent m’ha demanat per què no ho faig en castellà, però el català és la meva llengua, la manera en què millor m’expresso, i per això arriba.
—Molta gent pensa que en castellà es farà més viral, però casos com el vostre demostren que no és cert.
—Exacte, no és així. Molta gent es fa viral a xarxes com jo, simplement a partir d’un vídeo. També hi ha gent que ha tingut vídeos virals i no ha aprofitat el moment. Ho vaig fer força bé en aquest sentit, però ho podria haver fet diferent i ara mateix no seria aquí. Molta gent és viral a partir d’un cop de sort… I TikTok és estrany, a vegades et prepares molt un vídeo i té molt poques visualitzacions i un altre que no val res en té moltíssimes… Però l’estimem igual.
@nadineromero3 Us agraaadaaa?? La coreografia es meva!🥰💃🏻 espero que us agaradi! ✨ us llegeuxo a tots ✨ #dance #baile #ball #choreografia #choreo #videoclass #bailarina #parati #viral #pertu #fyp ♬ sonido original – nadineromero
—Publiciteu algunes marques. Fins a quin punt un creador es pot guanyar la vida amb TikTok?
—TikTok paga molt poc, quatre cèntims cada mil reproduccions. Un milió de reproduccions són cinc euros! Hauries de tenir moltíssims vídeos virals per viure només de TikTok. Els creadors de contingut treuen diners de les empreses que volen promoció. Jo encara no puc, però segons qui pot tenir un salari…
“Jo encara no puc, però segons qui pot tenir un salari per la publicitat a TikTok”
—En el vostre cas la publicitat i alguns dels vídeos i tutorials estan relacionats amb el maquillatge, la cura de la pell, els tractaments de bellesa, la roba… Creieu que hi havia un espai poc ocupat per a tots aquests continguts en català?
—N’hi havia, però pocs. A mi m’agrada molt maquillar-me i cuidar-me la pell, i mostro una cosa més diària, la meva vida tal com és. Ara tinc un vídeo preparat amb el maquillatge d’una marca, amb maquillatge de Nadal i purpurines. Tot aquest contingut el faré en català i això és molt maco, perquè la gent està expectant i m’hi sento molt propera. Si ho fas en castellà també arriba, però així m’hi sento més propera, com algú de la seva família. M’agrada molt, tot i que a vegades la gent ha d’entendre que ells et coneixen a tu però tu a ells no. [Riu.]
—Això us ha portat a alguna situació estranya?
—Sí! [Riu.] Al principi no me n’adonava i ara en sóc molt més conscient.
—Us paren pel carrer?
—Cada dia algú em para pel carrer. Ara m’hi vaig acostumant, però al principi em sorprenia. Primer ho penjava tot, però ara em paro a pensar si vull ensenyar segons quines coses a tanta gent. M’hauria agradat fer un house tour, però si arriba a tenir 300.000 reproduccions, 300.000 persones haurien vist la meva casa? Sort que no vaig fer-ho…
“Primer ho penjava tot, però ara em paro a pensar si vull ensenyar segons quines coses a tanta gent”
—Us atabala ensenyar aquesta part de la vostra vida?
—No és que m’atabali, però sóc més conscient que també tinc la meva vida privada. Primer tu només veus xifres, però quan surts al carrer i les marques es posen en contacte amb tu t’adones que és més seriós que no sembla.
—Sentiu que teniu responsabilitat a l’hora de penjar segons quins continguts?
—Sí, amb les marques que no em representen no hi col·laboro, tampoc amb aquelles que no compleixen el que diuen. Em vaig negar a fer la promoció d’un producte perquè, quan vaig provar-lo, vaig veure que no era fidel a allò que deien. No vull enganyar la gent… Després ho comprarien i veurien que no tinc raó.
—També teniu algun vídeo reivindicatiu. Per exemple, vau criticar un capítol de la sèrie espanyola La que se avecina pels seus acudits grassòfobs. Per què vau decidir parlar-ne?
—Perquè sóc una persona grassa, perquè les persones grasses també existim. Som molts els qui tenim sobrepès i això no vol dir que estiguem malalts, que és el que ens volen fer creure. Hi ha grassofòbia, ens discriminen. Jo ho he patit des de petita i avui dia encara no accepto el meu cos. Veure aquell capítol em va fer molta ràbia, em vaig sentir trista, a punt de plorar. Fins i tot posaven una actriu que no està realment grassa, l’havien vestida de grassa! Saben què fan? Les conseqüències que pot tenir si ho veu un nen petit? També li posaven un sobrenom… Això fa que a l’escola i a la vida passi. Jo treballo amb nens petits i intentem que no es posin sobrenoms entre ells. No sento pas que tingui una responsabilitat, però si algú pensa que la tinc, que sigui això el que escolti.
“Som molts els qui tenim sobrepès i això no vol dir que estiguem malalts”
@nadineromero3 Normalment aquest no es el meu contingut pero sentia q havia de dir-ho! Q opineu vosaltres? ✨us llegeixo✨ #pertu #lqsa #parati #gorda #viral #serie #peraru #foryoupage #fyp ♬ sonido original – nadineromero
—Es troba a faltar diversitat de cossos entre els creadors de contingut amb més seguidors…
—Sí! Costa molt que la gent grassa es faci viral a les xarxes. Quants perfils hi ha? No hi ha tres o quatre noies grasses que ballin, tres o quatre que es maquillin… No n’hi ha perquè la gent no les fa virals, no interessa, aquest tipus de perfils. En canvi, sí que hi ha trenta mil primes rosses, trenta mil primes morenes… Sempre m’han preguntat que com puc ser professora de ball si estic grassa. No sóc l’única professora de ball grassa, n’hi ha moltíssimes! Per això penso que els meus vídeos arriben: fer-ho en català, amb un cos que no és normatiu… Sorprèn que sigui ballarina i no tingui un cos normatiu.
—Va despertar molts comentaris negatius el fet que traguéssiu aquest tema?
—He rebut algun comentari negatiu, però no és gaire destacable. He rebut més comentaris negatius per parlar en català que no per estar grassa… [Riu.]
“Sempre m'han preguntat que com puc ser professora de ball si estic grassa”
—Darrerament, us han sortit molts projectes: teniu una secció al Loft, d’ICat, i heu presentat continguts relacionats amb Eufòria.
—Sí, per exemple, vaig presentar la gala de la pel·lícula del concert d’Eufòria. A mi m’encantaria presentar el Loft amb la Xènia i la Berta, però de moment sóc col·laboradora i treballar amb elles és un plaer. A Eufòria vaig fent petites feines, i també és un plaer estar en aquesta família. A mi m’agradaria fer el meu propi pòdcast en català, parlar de la meva vida, i muntar la meva pròpia escola de dansa amb la meva germana. De moment no vull deixar de crear contingut i expressar el que sento.
—Molts creadors de contingut en català a les xarxes treballen a la ràdio o la televisió. Com veieu aquest fenomen?
—Els programes de televisió i ràdio s’han de modernitzar, hi ha molts boomers ficats allà dins encara. Algú més jove deu haver vist que hi ha gent molt bona fent continguts a les xarxes i deu haver vist que és bona idea que hi siguin perquè la gent que mira contingut a les xarxes torni a escoltar la ràdio i mirar la televisió. Però moltes vegades es cobra moltíssim més a les xarxes. Les televisions han de modernitzar-se i ara es fa molt bé, però fins que no acabin de marxar tots els boomers no acabarà de funcionar! [Riu.]