Entitats de discapacitats veuen llacunes en la prova pilot d”scooters’ en bus i Metro

  • La federació d'entitats de discapacitats Ecom ha celebrat l'avanç que suposa una prova pilot d'accés d''scooters' a la xarxa de bus i Metro de Barcelona, suplint un buit legal, però ha criticat mancances, com que "no s'ha comptat amb la participació del col·lectiu afectat per al disseny", que es troba amb una situació de desinformació.

VilaWeb
Redacció
12.07.2017 - 13:19

BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS)

La federació d’entitats de discapacitats Ecom ha celebrat l’avanç que suposa una prova pilot d’accés d”scooters’ a la xarxa de bus i Metro de Barcelona, suplint un buit legal, però ha criticat mancances, com que “no s’ha comptat amb la participació del col·lectiu afectat per al disseny”, que es troba amb una situació de desinformació.

En un comunicat aquest dimecres, l’entitat ha criticat que no sigui suficient disposar del certificat de discapacitat per participar en la prova, i que hagi de superar-se determinats barems del certificat –com el de mobilitat reduïda–, o bé presentar un informe mèdic, davant el qual han dit que els preocupa quin tractament rebran les dades.

També ha trobat a faltar que es provi la mobilitat entre municipis de l’àrea metropolitana, ja que la prova s’ha centrat en persones empadronades a la capital catalana, la qual cosa “posa de manifest de nou les desigualtats territorials que existeixen encara en matèria d’accessibilitat”.

MOLESTOS

La federació, que treballa en una proposta de solució per a aquesta problemàtica des de fa anys, s’ha mostrat molesta perquè no s’ha comptat amb la seva experiència i opinió, malgrat considerar-se com un interlocutor directe amb els afectats, i s’ha preguntat si s’informarà els fabricants i distribuïdors de productes de suport sobre el procés de regulació i les característiques tècniques i models adequats.

La prova, orientada a una futura regulació de l’accés d’aquests vehicles al transport públic a tot Catalunya, ha estat impulsada per la Conselleria de Treball, Assumptes Socials i Famílies de la Generalitat, l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de l’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor