21.07.2016 - 18:12
MADRID, 21 (Portaltic/EP)
Un experiment, dirigit per Kaspersky Lab i per les Universitats de Würzburg (Alemanya) i Nottingham-Trent (Regne Unit), ha demostrat que els participants que esperaven a sales només van tardar 44 segons de mitjana a mirar el mòbil.
Per aprofundir en aquest estudi sobre dispositius digitals, passats deu minuts, es va preguntar als participants sobre quant temps creien que havien estat sense utilitzar els seus telèfons mòbils. La majoria va afirmar que entre dos i tres minuts, cosa que demostra la desconnexió significativa entre la percepció i el comportament real.
“L’experiment mostra que la gent està més lligada a aquests dispositius del que creuen, sobretot quan estan sols. La immediatesa de la informació i les interaccions dels nostres dispositius mòbils fan que siguin més que una peça de tecnologia, i que es converteixen en més que un company digital de connexió amb el món exterior”, explica el professor de la Universitat de Nottingham-Trent, Jens Binder.
Alhora, aquesta investigació demostra que l’impuls de comprovar constantment els nostres telèfons podria deure’s a la por de perdre’s alguna cosa per no estar en línia. A més, en una enquesta paral·lela, els participants que utilitzaven els seus telèfons amb més intensitat van admetre tenir més por de perdre’s informació.
“Com més usen els seus telèfons, més es preocupen per perdre informació si no estan utilitzant-los. És difícil saber si la gent el fa servir més perquè el preocupa estar desinformat o si l’usen tant que es preocupen pel que poden estar perdent-se”, explica el professor de la Universitat de Würzburg, Astrid Carolus.
D’altra banda, aquest estudi mostra que com més fem servir els nostres telèfons, més ens estressem. Quan els enquestats han estat preguntats per la felicitat, en general no hi ha hagut diferències significatives entre els usuaris moderats i els freqüents. En aquest sentit, l’estrès causat per l’ús de l’smartphone no sembla tenir una influència important en el benestar general.