Les empreses demanen d’accelerar el corredor mediterrani per potenciar les exportacions

  • El Departament de Territori i Sostenibilitat ha organitzat la sisena trobada de la taula estratègica del corredor mediterrani

VilaWeb
08.06.2022 - 21:03
Actualització: 08.06.2022 - 23:02

Empreses presents a Catalunya com l’automobilística Seat, la química BASF, la productora de cava Freixenet o l’operadora portuària Hutchison han urgit avui d’accelerar les obres del Corredor Mediterrani per a potenciar les exportacions cap a la resta d’Europa.

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha organitzat la sisena trobada de la Taula Estratègica del corredor mediterrani, constituïda el 2016 i que s’ha reunit avui per novena vegada en el recinte modernista de l’Hospital de Sant Pau, a Barcelona.

Els empresaris han destacat la importància del corredor mediterrani, una infrastructura que permetrà de connectar-se sense obstacles amb la resta del continent. S’ha de sumar a la culminació de nodes com els de la Llagosta o Martorell o a accessos com els del Port de Barcelona.

 Proposta del govern: actuacions “estratègiques” i augment de la quota de ferrocarril

Davant l’estat actual de desenvolupament del corredor a Catalunya, l’executiu català demana de prioritzar l’increment de la quota de ferrocarril, amb el propòsit de descarbonitzar la mobilitat i millorar la competitivitat de les empreses, i proposa una trentena d’actuacions “estratègiques” fins al 2030, que emetrien la reducció de més de 600.000 tones d’emissions de CO₂ anuals.

Les actuacions prioritàries per a l’executiu català se centren en quatre eixos: la millora de la capacitat del corredor, la millora de les prestacions, el reforç de la resiliència del sistema i la millora de la intermodalitat en el trànsit de passatgers i també de mercaderies. Concretament, per a la xarxa ferroviària proposa, entre d’altres, una major capacitat del nus de Vila-seca, un nou corredor de mercaderies al Camp de Tarragona, la triplicació de la via entre Martorell i Castellbisbal i la gestió de les terminals ferroviàries del nus logístic de Barcelona.

Quant a la millora de prestacions cita una nova línia d’alta velocitat entre Castelló i Tarragona, dotar de vies d’apartat de 750 metres i adaptar el gàlib de mercaderies, la implantació de l’ample estàndard entre Castelló i el Nus de Vila-seca i la implantació del tercer fil en els trams Vila-seca, Reus i Polígon Nord; entre el Nus del Vila-seca i el Nus de Castellbisbal i al corredor Saragossa/Lleida-Reus/Sant Vicenç de Calders.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor