29.05.2017 - 19:18
BARCELONA, 29 (EUROPA PRESS)
L’Associació Catalana d’Empreses del Lleure (Acellec), l’Associació de Cases de Colònies i Albergs de Catalunya (Acac) i la Confederació Patronal del Tercer Sector Social de Catalunya han defensat aquest dilluns la necessitat de promoure i potenciar les colònies escolars integrant-les en els projectes educatius de cada centre.
En la presentació aquest dilluns del projecte ‘Colònies i Educació’, el president d’Acellec, Pere Mulero, ha alertat que les colònies “estan en risc de convertir-se en una activitat elitista”, de la qual solament es puguin beneficiar alumnes d’escoles concertades, ja que les colònies han retrocedit un 20%, una tendència que es manté aquest curs, han explicat en un comunicat.
A l’acte, que s’ha celebrat en el Palau Macaya de Barcelona, han assistit la directora de Joventut de la Generalitat, Marta Vilalta, i el director general d’Atenció a la Família i la Comunitat Educativa, Jordi Miró.
Vilalta ha remarcat la necessitat que les colònies siguin “activitats inclusives” per a tots els joves, davant el que Miró ha remarcat el suport de la Conselleria d’Ensenyament de la Generalitat al projecte públic i privat, i ha defensat la necessitat que des de les universitats es potenciï la investigació i l’estudi de les colònies escolars.
El projecte ‘Colònies i Educació’ es difondrà a l’octubre entre més de 3.000 centres de Catalunya, fruit de la col·laboració entre el sector privat i públic, i al març es duran a terme accions de difusió de les colònies escolars dirigides als centres i a les famílies.
Des del sector, s’ha creat també un grup de treball en el qual participen tècnics de la Conselleria d’Ensenyament per promoure mesures i aconseguir una plena integració de les activitats d’oci educatiu en el sistema escolar.