14.07.2016 - 15:59
BARCELONA, 14 (EUROPA PRESS)
L’Associació de Transport Turístic Ecològic de Barcelona (Betta) ha avisat aquest dijous que unes 15 empreses de lloguer de vehicles elèctrics podrien fer fallida per les restriccions de mobilitat impulsades per l’Ajuntament de Barcelona, que prohibeix la circulació de patinets a motor no homologats a tota la ciutat.
La presidenta de l’associació, Svetlana Molokhova, ha assegurat en declaracions a Europa Press que les restriccions podrien deixar sense feina 50 treballadors d’aquestes 15 empreses, i ha dit que les que operen únicament amb patinets a motor es veuran obligades a tancar en poques setmanes.
Després de proposar que puguin circular per zones no saturades de la ciutat, ha celebrat la iniciativa de regular el sector, perquè la gran varietat de vehicles de mobilitat personal (VMP) –que inclouen segways i tricicles, entre d’altres– “ha ocasionat que la normativa hagi de ser més àmplia i complexa”.
Ha criticat que hi ha vehicles que “doblen la velocitat limitada, per part d’empresaris indiscriminats sense llicència per operar”, i ha assegurat que aquestes empreses són les que generen més molèsties als veïns i les que perjudiquen a les que compleixen la normativa.
L’associació ha defensat en un comunicat la necessitat de crear una nova ordenança municipal per millorar la convivència entre turistes i veïns, però “rebutja rotundament” que s’ignorin les llicències municipals concedides els últims anys.
Sosté que la prohibició de patinets a motor ha estat inesperada, ha generat inseguretat jurídica i ha provocat la confiscació de vehicles per ús inapropiat, segons Molokhova, que s’ha preguntat: “Per què les conseqüències recauen sobre l’empresa, a diferència d’una empresa de lloguer de cotxes, en què l’usuari final és el responsable de l’ús indegut del vehicle?”.
L’associació ha avisat que la inversió inicial per a aquestes empreses és molt elevada i que “els grans beneficis econòmics els aconsegueixen empreses que adquireixen vehicles deficients” que no responen a mínims estàndards tècnics i actuen sense permís.
“És una llàstima que, a ulls de l’Ajuntament, els dos tipus d’empreses són absolutament iguals, però les que fem un esforç per establir una activitat que respecti la normativa, tardem fins a tres anys a arribar a tenir beneficis”, assegura Molokhova.
L’Ajuntament treballa en una proposta per regular l’ús de vehicles de mobilitat personal d’aquest estil per evitar problemes de convivència i mobilitat, especialment al districte de Ciutat Vella, i ha impulsat mesures mentre provisionals mentre treballa amb els grups municipals i entitats aquesta regulació.