22.06.2016 - 18:25
SANT CUGAT DEL VALLÈS (BARCELONA), 22 (EUROPA PRESS)
Els empresaris del Vallès han recordat que les infraestructures pendents de finalitzar són “prioritàries” per a la competitivitat del teixit empresarial, no només del Vallès Occidental i Oriental, sinó també del Baix Llobregat.
Ho han fet a la sessió de treball sobre aquest àmbit, ‘Infraestructures i competitivitat’, organitzat per Pimec aquest dimecres al SC Trade Center de Sant Cugat del Vallès, en què han participat, entre d’altres, el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, i el candidat a les eleccions generals de CDC, Francesc Homs, segons ha informat Pimec en un comunicat.
Es tracta de les obres d’execució de la B-40 –coneguda com a Quart Cinturó–; l’ampliació de la C-17 i la C-58, en què hi ha prevista el 2017 afegir un carril més en el tronc central en direcció Barcelona, dos nous per enllaçar amb la AP-7, a Sabadell, i crear una calçada lateral de dos carrils des de Sant Quirze en direcció Manresa; l’enllaç de l’AP7 i A-2 a l’altura de Castellbisbal; la millora de connexions ferroviàries i amb els polígons industrials.
En aquest sentit, el president de Pimec Vallès Occidental, Francesc Elias, ha remarcat que sense unes infraestructures adequades “no es pot competir en condicions d’igualtat i els territoris no poden créixer”, subratllant que la circulació eficient de persones i mercaderies són essencials per competir en un entorn global com l’actual.
El president de Pimec Logística, Ignasi Sayol, ha apuntat que l’últim estudi de Pimec Logística situa a les infraestructures com capitals en la competitivitat de la logística amb “el 12,4% del Pimec català”.
CORREDOR MEDITERRANI
Alhora el president de Pimec, Josep González, ha reclamat el Corredor Mediterrani, qualificant-lo de fonamental “per a la connexió entre Catalunya i els principals centres econòmics europeus, així com perquè Catalunya sigui punt de referència en el trànsit entre Europa, Àfrica i l’Àsia”.
Ha indicat que es facin “polítiques i plans d’infraestructures que segueixin criteris econòmics que s’allunyen de l’electoralisme i el populisme”.