L’empresa de Colacao s’apodera del 50% de Cacaolat

  • L'operació és pendent de l'aprovació de la CNMC

VilaWeb
Redacció
18.06.2024 - 13:29
Actualització: 19.06.2024 - 21:47

La companyia Idilia Foods, propietària de la marca Colacao, ha comprat el 50% de Cacaolat a Damm, segons que ha informat Idilia Foods en un comunicat. L’operació és pendent de l’aprovació per part de la Comissió dels Mercats i la Competència espanyola (CNMC) i permetrà de crear una gran companyia de batuts.

A part de Colacao, Idilia Foods també té Nocilla, Paladin i Okey. A partir d’ara, unirà a les seves marques Cacolat, Letona i Laccao. En l’àmbit productiu, l’acord estableix que l’elaboració del Cacaolat es manté a la planta de Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès).

Cacaolat continuarà operant independentment sota l’equip del director general, Josep Barbena, amb l’objectiu d’accelerar el creixement en el mercat dels batuts làctics en el mercat espanyol i internacional, segons que diuen en el comunicat.

L’any passat, el grup Cacaolat va facturar 82 milions d’euros, un 12,8% més en comparació amb el 2022, i va donar feina a 225 persones. La marca va néixer el 1933 a Barcelona i s’ha consolidat com una de les més importants del sector.

Campanya en favor del català

Aquests darrers mesos, es va fer grossa una campanya crítica amb l’ús del castellà que feia Cacaolat tant a les xarxes com a l’hora d’etiquetar els productes. L’empresa de batuts de xocolata, una marca històrica i molt arrelada a Catalunya, fa servir, majoritàriament, el castellà a les seves comunicacions a les xarxes i també etiqueta els productes en castellà, tret de la informació nutricional i més informacions sobre el batut, que apareixen en castellà, català, portuguès i anglès.

Alguns usuaris ho van criticar a les xarxes i Cacaolat va respondre-hi que tindria perfils en català a la xarxa. L’empresa explica que sempre ha tingut la intenció de comunicar tant com pot en català, malgrat l’absència pràcticament total de la llengua en la seva comunicació, i que de mica en mica farà aquest procés de transició a les xarxes.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor