Empar Marco proposa una plantilla de 500 treballadors per a la plataforma de mitjans públics valencians

  • Les Corts Valencianes l'han ratificada com a directora general de la nova ràdio i televisió

VilaWeb

Redacció

02.03.2017 - 12:36
Actualització: 02.03.2017 - 12:47

La periodista Empar Marco ha estat ratificada com a nova directora general de la CVMC per les Corts Valencianes, amb el vot favorable del PSPV, Compromís i Podem, amb l’abstenció de Ciutadans i el vot contrari del PP. Marco ha explicat el projecte amb què aspira a dirigir la Corporació Valenciana de Mitjans Audiovisuals. La compareixença de Marco davant la comissió de Radiotelevisió Valenciana i Espai Audiovisual de les Corts ha estat marcada per una gran expectació, i pel to agressiu del representant del PP.

La sala C de les Corts Valencianes s’ha quedat xicoteta per tants mitjans com amics i companys d’Empar Marco que hi han assistit. També antics treballadors d’RTVV. Empar Marco ha inclòs una xifra aproximada de treballadors en el seu projecte: cinc-cents. Ha afirmat que per arribar-hi ha partit de la realitat pressupostària de 55 milions d’euros que és que diuen els comptes de la Generalitat per enguany. Segons Marco, el cost de la plantilla no hauria de superar els quinze milions d’euros. ‘Tenint en compte que els objectius de producció i el creixenment dels mitjans ha de ser progressiu, adaptant-me al règim de retribucions del personal de la Generalitat i amb el principi que la partida de personal no hauria de superar un terç del total del pressupost’.

Marco ha llegit la seua intervenció. Ha començant agraint el Consell Rector el seu nomenament i ha recordat als diputats presents que els membres de la Comissió són els grants que es complesquen tant el mandat marc com la llei del servei públic de Radiodifusió. També els ha demanat que s’obliden de l’antic esquema de televisió i ràdio perquè el model que proposa és el d’una plataforma on encabir tots els mitjans. Ràdio i televisió, però també una web potent que a la vegada allotge el que la directora general a anomenat ‘finestres’

Marco s’ha compromès a complir els objectius de qualitat democràtica, de defensa del pluralisme, de promoció del valencià, de desgovernamentalització, d’independència i d’impulsar el sector audiovisual valencià.

‘Em compromet a gestionar uns mitjans públics veraços, pròxims, sostenibles, sensibles amb les minories, amb els desafavorits. Uns mitjans que practiquen la igualtat de gènere, que rebutgen qualsevol tipus de violència, que acceptem les divergències i que descarten el telefem’.

Després de declarar que la informació és un servei públic, en la seua intervenció Marco s’ha detingut molt a explicar com serà la nova manera de treballar dels periodistes, que conformaran una única redacció a Burjassot per a tots els mitjans. La majoria haurà de servir notícies i continguts a més d’un mitjà.  Ha parlat també de tindre una infraestructura a Castelló, Alacant i Madrid.

‘L’objectiu d’una redacció integrada ha de ser elaborar els millors informatius i aconseguir una producció més eficaç i coordinada. Per tant, màxim rendiment en la producció de notícies, al mateix temps que s’optimitzen recursos’.

Tal com ja havia avançat, la majoria de la programació d’entreteniment serà produïda per empreses externes. Hauran de ser productes fets  tenint en compte les característiques del mitjà, amb discursos transmèdia i adaptables.

‘Les empreses que vulguen treballar per a la corporació formaran part de l’ecosistema comunicatiu valencià i per tant han d’adquirir compromisos de servei públic i implicar-se en la transmissió de valors. Hauran d’inventar productes audiovisuals per a canviar l’entorn per millorar-lo. Per tant, el sector audiovisual ha de tindre una responsabilitat ètica i laboral’.

Marco ha fet un esment especial al desplegament d’un protocol de prevenció i actuació contra l’assetjament psicològic i sexual en l’entorn laboral i es posaran tots els mecanismes per a evitar desigualtats o persecucions.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor