Els usuaris espanyols d’Instagram són els quarts a escala mundial en producció d’Stories

  • La funció Stories d'Instagram, que permet la difusió de fotografies i vídeos efímers a través de la xarxa social, ha complert aquest dimecres un any des del seu llançament, que es va produir el 2 d'agost del 2016. Aquesta funcionalitat s'ha convertit en una de les més populars de la plataforma propietat de Facebook, fins al punt d'haver aconseguit els 250 milions d'usuaris diaris a tot el món, segons xifres de la companyia.

VilaWeb
Redacció
02.08.2017 - 18:06

MADRID, 2 (Portaltic/EP)

La funció Stories d’Instagram, que permet la difusió de fotografies i vídeos efímers a través de la xarxa social, ha complert aquest dimecres un any des del seu llançament, que es va produir el 2 d’agost del 2016. Aquesta funcionalitat s’ha convertit en una de les més populars de la plataforma propietat de Facebook, fins al punt d’haver aconseguit els 250 milions d’usuaris diaris a tot el món, segons xifres de la companyia.

A través d’un comunicat, Instagram ha assegurat que Stories va començar a l’estiu del 2016, quan la xarxa social disposava de 700 milions de comptes registrats a tot el món, i ha incrementat la seva popularitat fins aconseguir els 250 milions d’usuaris diaris únics només per a aquesta funcionalitat. La plataforma de difusió de contingut multimèdia ha recordat que Stories es va posar en marxa per donar a la seva comunitat “un lloc per compartir cada moment, no només els més destacats”.

Aprofitant aquest primer aniversari d’Stories, Instagram ha publicat per primera vegada diverses dades relacionades amb el seu ús, en funció d’aspectes com les eines més emprades o les ubicacions des d’on s’ha compartit més contingut efímer. Pel que fa a aquesta última dada, la xarxa social ha identificat Jakarta (Indonèsia) com la localització que ha protagonitzat més ‘històries’, seguida per Sao Paulo (el Brasil), Nova York (Estats Units), Londres (Regne Unit) i Madrid (Espanya).

Quant als ‘hashtags’ més utilitzats a Instagram Stories, ha predominat l’ús de #GOODMORNING (‘bon dia’), #WORK (‘treball’), #GOODNIGHT (‘bona nit’), #MOOD (etiqueta de l’estat d’ànim que reflecteix la foto) i #HAPPYBIRTHDAY (‘aniversari feliç’). La llista es completa amb els ‘hashtags’ #TBT (representació de ‘throwback Thursday’, etiqueta emprada per donar continuïtat al costum popularitzat de compartir fotos antigues els dijous), #LOVE (‘amor’), #HOME (‘casa’), #BOMDIA (‘bon dia’ en portuguès) i #RELAX.

Dins de les eines creatives de l’app, Instagram ha explicat que les pinzellades més emprades per Stories en aquest primer any han estat ‘Pen’, ‘Special’, ‘Neon’ i ‘Marker’. Respecte als ‘stickers’ o adhesius que es col·loquen a les imatges i vídeos, ha destacat la geolocalització, seguida del rellotge digital, el ‘like’, el ‘hashtag’ i la temperatura ambient.

Una altra de les funcions d’edició més emprades a Instagram Stories han estat les màscares, protagonitzades per les orelles de gosset, l’antifaç per dormir i les orelles de conill com les més utilitzades. Els segueixen els cors i les orelles de coala.

Instagram ha destacat que des de l’inici del servei a l’agost del 2016, Stories ha incorporat progressivament noves funcions en les 20 actualitzacions que han estat llançades en aquest primer any. Entre aquestes, es troba Bumerang, un efecte que permet crear un vídeo sobre la base d’un petit fragment d’un altre que es repeteix diverses vegades, que va ser introduït el passat 11 de gener i que ha estat emprat en un total de 1.364.663.130 ocasions.

ESPANYA SUPERA LA MITJANA GLOBAL EN UN 150%

Pel que fa a les interaccions, la xarxa social ha detallat en el seu comunicat que els espanyols que utilitzen Instagram Stories solen navegar en els perfils dels seus amics, comptes interessants o de negocis abans que en una localització específica o ‘hashtag’.

A més, les mencions a d’altres comptes d’Instagram suposen més de la meitat de les etiquetes de les ‘històries’, i tendeixen a ser més interactives que les etiquetes de localització o els ‘hashtags’, la qual cosa segons el parer de la xarxa social “demostra que els adolescents són els consumidors i productors més grans de Stories”, amb un consum diari quatre vegades superior al de la resta d’usuaris actius a Espanya, quant al visionat, i sis vegades major quant a producció d’aquests continguts. De fet, la comunitat d’Instagram d’Espanya s’ha convertit “en una de les productores més grans de Stories del món”, ja que ocupa la quarta posició a nivell mundial i supera en un 150% la mitjana general de ‘històries’ per usuari.

Dins les fites destacades per Instagram en aquest primer any d’activitat de Stories, la companyia ha indicat que els 100 milions d’usuaris diaris d’aquesta funcionalitat van ser aconseguits a l’octubre del 2016. La xifra es va incrementar als 150 milions diaris al gener del present any i als 200 a l’abril. D’acord amb les dades de la xarxa social, els 250 milions de persones que utilitzen Stories diàriament es van aconseguir el passat mes de juny.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor