Els ‘tria la teva aventura’ del segle XXI

  • Jordi Solà, de Game Cubus, explica a l'Internauta com traslladen des d'Igualada els llibres interactius de fa tres dècades als dispositius mòbils

VilaWeb
Redacció
14.04.2016 - 22:00
Actualització: 18.04.2016 - 10:08

Durant la dècada del 1980, des de la Gran Bretanya i després els EUA es va posar de moda el gènere literari conegut per ‘gamebooks’. Eren aquells llibres d’experiència interactiva on el lector tenia un paper i prenia decisions a mesura que avançava l’argument, i que van arribar a casa nostra amb el nom de ‘tria la teva aventura’. ‘Nosaltres n’érem consumidors fa tres dècades i vam dir-nos: “Ostres, aquests llibres que ens agradaven tant quan érem petits, anem a veure si algú els ha portats al terreny digital”’, explica Jordi Solà, cofundador de l’empresa Cubus Games d’Igualada. Curiosament, només van trobar dos desenvolupadors que s’hi dedicaven a tot el món, d’Austràlia i la Gran Bretanya. I s’hi van posar.

Van començar a treballar en ‘gamebooks’ el 2014 des de l’Anoia per al mercat mundial, amb un primer títol per a mòbils i pissarretes en anglès i castellà. ‘Com que el 90% de descàrregues van ser de la Gran Bretanya i els EUA, probablement perquè el llibre interactiu va néixer allà i la cultura de pagar per les apps hi és més estesa, els següents llibres ja els hem fet en anglès.’ Sobre les dificultats de posicionar-se en un mercat global, Solà exposa algunes claus: ‘És cert que tens accés a tot el món, però també ets a sota de tot el món i n’has de sortir. El nínxol de mercat potser és petit, però el públic de la narrativa interactiva sol ser molt fidel i com que hi ha poques productores, qui et ve a buscar et troba.’ Recentment, Cubus Games ha traduït alguns dels títols al català, per a incidir en el mercat més local.

També pensant en la proximitat, han agafat el motor dels llibres interactius i l’han aplicat a espais físics reals: ‘Els “gamebooks” van tenir èxit fora del nostre país i per a introduir-los-hi més vam voler donar-hi una volta i traslladar les aventures interactives a espais físics reals.’ A través de la marca paral·lela Cultur Apps, l’estudi igualadí ha començat a explorar també aplicacions que uneixen patrimoni cultural i aventura digital. Com ‘Anoia, terra de  castells’, una història literària a l’estil ‘Joc de Trons’ que requereix de visitar la trentena de castells de la comarca per a descobrir-ne els múltiples finals.

–Podeu escoltar el programa en format mp3.

–També a través d’algunes ràdios locals i des de la Xarxa.

–Podeu descarregar el podcast de ‘L’internauta‘ des de VilaWeb o l’iTunes.

–’L’internauta‘ també s’emet pel Punt Avui TV, cada diumenge a les tres de la tarda.

Vegeu el programa complet ací:

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Fer-me'n subscriptor