07.09.2017 - 13:56
Una enquesta avala que els empleats recomanen situar l’EMA a la ciutat, segons Barcelona Global
BARCELONA, 7 (EUROPA PRESS)
Els treballadors internacionals establerts a Barcelona valoren especialment la qualitat de vida, la connectivitat, la capacitat d’atreure talent i mirada global de la capital catalana i es queixen del nivell de burocràcia, els preus de l’habitatge i fiscalitat, segons revela l’enquesta bianual International Talent Monitor 2017.
Impulsada per Barcelona Global i en col·laboració de Banc Sabadell, l’enquesta ha entrevistat 817 professionals: empleats de companyies locals o estrangeres (45%), emprenedors (15%), investigadors (10%) i freelance (8%), en la seva majoria de l’àmbit tecnològic i de l’educació.
Segons el conseller delegat de Barcelona Global, Mateu Hernández, dels resultats es desprèn que els treballadors estrangers recomanen Barcelona com a futura seu de l’Agència Europea del Medicament (EMA, en les seves sigles en anglès).
Es tracta de la tercera enquesta duta a terme sobre la percepció de la ciutat dels estrangers, i en aquesta ocasió és especial, ja que està en marxa el procés decisori sobre el rumb de l’EMA, una vegada Londres surti de la Unió Europea (UE).
“Barcelona és una ciutat global, oberta, amb connectivitat aèria, capacitat d’atreure talent, alta qualitat de vida i un bon sistema sanitari”, ha resumit Hernández sobre els resultats de l’enquesta, que els enquestats havien de respondre de l’1 al 7, sent l’1 la nota més baixa i 7 la més alta.
Els millors resultats els han obtingut les interpel·lacions sobre la qualitat de vida i el clima (amb una nota de 6,5), a més de la gastronomia (6,3), la integració dels nens a l’escola (6,1), la connectivitat aèria (5,9), l’atractiu cultural (5,9) i el sistema sanitari privat (5,5) i públic (5).
Per als enquestats, la capital catalana és una ciutat global (5,5) i amb capacitat d’atreure talent (5), en la qual se senten integrats i tenen sentiments de pertinença en gran manera (5,6), tenint en compte que se senten més identificats amb Barcelona (5,4) que amb la seva ciutat d’origen (4,7).
QÜESTIÓ IDIOMÀTICA
La llengua segueix sense ser un problema per als enquestats, segons Hernández, que ha explicat que el 28% creu que el català enriqueix la seva experiència i el 32% no l’afecta de forma rellevant; de fet, el 90% domina l’anglès i un 75,6% el castellà, seguit del francès (37%), alemany (22,5%) i el català (20,5%).
Sobre la qüestió política es manté una “neutralitat”, ha dit el conseller delegat de Barcelona Global, que ha situat la nota en un 3,5 respecte al 3,2 de l’edició anterior, i ha opinat que probablement les opinions són polaritzades en aquest sentit.
“BUROCRÀCIA SEGUEIX SENT PROBLEMA”
Sobre els inconvenients, Hernández ha destacat que “la burocràcia segueix sent un problema dels més destacats” com refereixen els entrevistats durant el seu aterratge (3,4), si bé les dades mostren una lleugera millora des dels resultats de l’enquesta de 2015, en què la puntuació va ser del 2,9.
“Com qualsevol barceloní, els entrevistats també atribueixen l’augment del preu de l’habitatge”, ha observat Hernández, que ha referit que actualment els enquestats qualifiquen amb un 3 la seva satisfacció per aquests costos.
SOUS COMPETITIUS
També són crítics amb la competitivitat salarial pel que fa a altres països, tenint en compte que la puntuació que han llançat és de 3,2, i el 2015 era de 3, mentre que també acusen els impostos sobre la renda individual (3,7) i el de societats pel que fa a altres països (3,5).
Ha assistit a la presentació el director general de Banca Comercial de Banc Sabadell, Carlos Ventura, que ha recordat que l’entitat bancària compta amb un ‘Welcome service’ per ajudar els expatriats a situar-se a la seva arribada a la capital catalana.
De fet, Banc Sabadell compta amb 20.000 clients expatriats, i Ventura ha subratllat que iniciatives com l’enquesta presentada són molt importants a l’hora d’identificar les “innombrables virtuts de la ciutat”, així com els punts de millora.