30.08.2017 - 12:18
BADALONA (BARCELONA), 30 (EUROPA PRESS)
El subministrament d’aigua és el servei públic millor valorat a la ciutat de Badalona, segons un estudi de l’Observatori de Serveis Urbans (OSUR) amb una enquesta d’Ipsos, ja que el 61% estan satisfets amb aquest servei, ha informat OSUR en un comunicat.
El Baròmetre OSUR és la primera enquesta anual centrada a mesurar la valoració ciutadana, com a contribuents i usuaris, dels serveis públics municipals a Espanya: contempla residents en les 30 ciutats més poblades del país corresponents a 13 comunitats, amb 5.262 enquestats de 18 a 79 anys al juliol d’aquest any.
Després del subministrament d’aigua, els serveis millor valorats en aquesta ciutat són el transport públic (60% d’acceptació), la recollida d’escombraries i residus (57%), la neteja viària (46%) i, en últim lloc, la cura de parcs jardins i espais públics (40%, enfront del 42% d’insatisfets per aquest servei).
El 59% de badalonins estan satisfets amb el conjunt dels serveis municipals (3 punts per sota de la mitjana nacional) i el 23% dels enquestats es mostren insatisfets amb els serveis (2 punts per sobre de la mitjana nacional).
Respecte al servei més valorat, el subministrament d’aigua (61%), el millor considerat és la bona gestió amb absència de talls, pressió i bon funcionament del comptador (76%), seguit de la qualitat de l’aigua (66%) i el clavegueram (56%).
El transport públic està ben valorat per un 60% de badalonins; sobretot, per la neteja i conservació dels vehicles (69%), la freqüència d’horaris de Metro/Metro lleuger/Tramvia (69%) i la comoditat en realitzar els trajectes (67%).
En recollida d’escombraries i residus (amb un 57% de satisfacció), el més valorat és la freqüència de recollida (79%), els contenidors de recollida selectiva (75%) i la dotació i equipament per donar el servei (59% d’acceptació general).
La neteja viària i la cura de parcs i jardins són els serveis pitjor valorats, amb un 46% i un 40%, respectivament: en neteja viària es valora sobretot la dotació i equipament per prestar el servei (59%), la freqüència de la neteja (53%) i la neteja de carrers i voreres (52%).
Quant a la cura de parcs i jardins (amb un 40% d’opinions positives i 42% de negatives), el més aplaudit és la qualitat de les instal·lacions (58%); en canvi, el pitjor valorat són la cura de zones verdes (50% d’opinions negatives) i de zones infantils (47%).
VALORACIÓ
El director general d’OSUR, Ramiro Aurín, ha afirmat que Badalona està així “a la franja mitjana” de les 30 ciutats enquestades en tots els serveis, excepte en la cura de parcs i jardins, on obté la quarta pitjor valoració.
Considera “bones” les notes per a qualitat de la gestió de l’aigua, el transport i els residus, encara que constata també que les penalitzacions vénen de factures, preus i atenció al públic.
Ha afegit que la percepció d’empitjorament dels serveis en els últims dos anys és 6 punts superior a la mitjana, “malgrat la qual cosa no es perceben com a problema pels ciutadans”, amb l’excepció de la cura de parcs i jardins.