15.07.2016 - 12:01
MADRID, 15 (EUROPA PRESS)
Els pilots d’Air Europa aniran finalment a la vaga els pròxims dies 30 i 31 de juliol i 1 i 2 d’agost, segons informa el Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (Sepla), que aquest matí ha presentat aquest matí formalment la seva convocatòria.
El Sepla, que ha convocat una nova roda de premsa per explicar els motius dels pilots per prendre aquesta mesura, ha presentat aquest matí davant de la Direcció General d’Ocupació la convocatòria oficial de la vaga ja anunciada.
La protesta compta amb el suport del 87% dels pilots d’Air Europa dels 436 afiliats al Sepla, que van votar en assemblea secundar la protesta amb 322 vots a favor, respecte dels 21 vots en contra i 26 en blanc.
El Sepla, que va anunciar la protesta la setmana passada, ja ha assenyalat el seu compromís de respectar els serveis mínims que decreti sobre aquesta qüestió el Ministeri de Foment.
Les relacions entre els pilots i la direcció d’Air Europa s’han tensant en els últims mesos, després de la creació de la filial ‘low cost’ per l’externalització de producció i flota que suposa, segons el col·lectiu, i que contravé el conveni.
Air Europa Express, la companyia de baix cost que el grup turístic va crear a partir de la compra d’Aeronova, va començar a operar al gener amb els dos ATR de l’aerolínia valenciana als quals es van sumar els onze Embraer d’Air Europa, que van mantenir les seves rutes.
Per a la posada en marxa de la filial, va anunciar que crearia entre 400 i 500 llocs de treball a Air Europa Express, personal que incorporaria progressivament durant dos anys.
Air Europa va aclarir llavors que a la tripulació dels Embraer se’ls passaria a un avió superior gràcies a l’adquisició de nou avions de llarg radi. Els pilots denuncien que l’externalització de la producció afecta la progressió del col·lectiu de l’aerolínia.
En concret, denuncien el bloqueig per part d’Air Europa tant a pilots com a copilots per ascendir d’escalafó, després del traspàs d’onze Embraer190, cosa que impedeix la solta de pilots i suposa 55 promocions i 110 pilots menys en la matriu. Asseguren que no vol perjudicar l’empresa ni als passatgers assenyalen que la situació creada és “insostenible”.