16.06.2023 - 11:25
|
Actualització: 16.06.2023 - 12:24
Els mitjans catalans van prioritzar en excés la campanya a Barcelona de les eleccions municipals del 28 de maig: les informacions de les candidatures a la ciutat van representar percentatges superiors al 75% del temps de notícia total. Així ho revelen les conclusions del darrer informe elaborat pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC). Tanmateix, segons el CAC, TV3 i Catalunya Ràdio van tenir com a característica diferencial el fet que van prendre una perspectiva local, atès que van informar sobre les candidatures d’un centenar de municipis. L’estudi diu que, a les televisions espanyoles, la informació va ser acaparada pels dos principals partits –PSOE i PP– i es va posar l’accent informatiu “en qüestions alienes al seguiment estricte de la campanya”, com ara les presumptes irregularitats en el vot per correu i les llistes electorals d’EH Bildu.
El document porta per títol “El seguiment informatiu de les eleccions, a la televisió i a la ràdio, durant el període de campanya electoral (del 12 al 26 de maig del 2023)” i analitza les cobertures de TV3, Catalunya Ràdio, TVE Catalunya, La1, Betevé, RAC1, SER Barcelona, Antena 3 TV i Telecinco.
Poca presència de dones en campanya
Quant al gènere, la conclusió més destacada del CAC és que, malgrat que la llei obliga a l’existència de paritat en les candidatures dels municipis de més de 3.000 habitants, la presència de dones en la campanya electoral es va situar en la franja del 28% al 40%.
En concret, el mitjà que va donar més veu a les dones va ser Catalunya Ràdio, amb el 39,5%, seguida de la SER Barcelona (38,4%) i Betevé (38%). En una banda inferior van estar RAC1 (35,4%), TV3 (33,6%) i TVE Catalunya (32,4%). Per sota de la barrera del 30% es van situar les tres televisions espanyoles analitzades: La1 (29,6%), Antena 3 TV (29%) i Telecinco (28%).