Els mitjans catalans van prioritzar en excés les eleccions a Barcelona el 28-M, segons el CAC

  • El seu darrer informe també sosté que els mitjans espanyols van polaritzar la informació entre el PSOE i el PP

VilaWeb
ACN
16.06.2023 - 11:25
Actualització: 16.06.2023 - 12:24

Els mitjans catalans van prioritzar en excés la campanya a Barcelona de les eleccions municipals del 28 de maig: les informacions de les candidatures a la ciutat van representar percentatges superiors al 75% del temps de notícia total. Així ho revelen les conclusions del darrer informe elaborat pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC). Tanmateix, segons el CAC, TV3 i Catalunya Ràdio van tenir com a característica diferencial el fet que van prendre una perspectiva local, atès que van informar sobre les candidatures d’un centenar de municipis. L’estudi diu que, a les televisions espanyoles, la informació va ser acaparada pels dos principals partits –PSOE i PP– i es va posar l’accent informatiu “en qüestions alienes al seguiment estricte de la campanya”, com ara les presumptes irregularitats en el vot per correu i les llistes electorals d’EH Bildu.

El document porta per títol “El seguiment informatiu de les eleccions, a la televisió i a la ràdio, durant el període de campanya electoral (del 12 al 26 de maig del 2023)” i analitza les cobertures de TV3, Catalunya Ràdio, TVE Catalunya, La1, Betevé, RAC1, SER Barcelona, Antena 3 TV i Telecinco.

Poca presència de dones en campanya

Quant al gènere, la conclusió més destacada del CAC és que, malgrat que la llei obliga a l’existència de paritat en les candidatures dels municipis de més de 3.000 habitants, la presència de dones en la campanya electoral es va situar en la franja del 28% al 40%.

En concret, el mitjà que va donar més veu a les dones va ser Catalunya Ràdio, amb el 39,5%, seguida de la SER Barcelona (38,4%) i Betevé (38%). En una banda inferior van estar RAC1 (35,4%), TV3 (33,6%) i TVE Catalunya (32,4%). Per sota de la barrera del 30% es van situar les tres televisions espanyoles analitzades: La1 (29,6%), Antena 3 TV (29%) i Telecinco (28%).

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor