Els millors serveis municipals de Terrassa són l’aigua i les escombraries, segons una enquesta

  • El subministrament d'aigua és el servei públic millor valorat a la ciutat de Terrassa, segons un estudi de l'Observatori de Serveis Urbans (OSUR) amb una enquesta d'Ipsos, ja que el 68% estan satisfets amb aquest servei, ha informat OSUR en un comunicat.

VilaWeb
Redacció
30.08.2017 - 11:58

TERRASSA (BARCELONA), 30 (EUROPA PRESS)

El subministrament d’aigua és el servei públic millor valorat a la ciutat de Terrassa, segons un estudi de l’Observatori de Serveis Urbans (OSUR) amb una enquesta d’Ipsos, ja que el 68% estan satisfets amb aquest servei, ha informat OSUR en un comunicat.

El Baròmetre OSUR és la primera enquesta anual centrada a mesurar la valoració ciutadana, com a contribuents i usuaris, dels serveis públics municipals a Espanya: contempla residents en les 30 ciutats més poblades del país corresponents a 13 comunitats, amb 5.262 enquestats de 18 a 79 anys al juliol d’aquest any.

El segon servei més valorat és la recollida d’escombraries (59%), seguit de la cura de parcs i jardins (57%), el transport públic (51%) i, en últim lloc, la neteja viària (50% d’opinions positives i 36% negatives), i cap servei urbà té un índex de satisfacció inferior al 50%.

El 68% diuen estar satisfets amb el conjunt dels serveis municipals i 18% es mostren insatisfets, per la qual cosa la ciutat queda per sobre de la mitjana nacional (del 62% i 21% respectivament).

El subministrament d’aigua és el més valorat (68%), sobretot la bona gestió amb absència de talls, bona pressió i correcte funcionament del comptador (81% d’opinions positives), seguit del clavegueram (65%) i la factura de l’empresa que dóna el servei (57%); i “l’única cosa que evita el notable alt és la mala qualitat de l’aigua de tota la conurbació” barcelonina, amb la qual Terrassa és més crítica que altres municipis amb el mateix aigua.

La recollida d’escombraries té un índex de satisfacció del 59%, i es valora especialment la freqüència de recollida (77%); per darrere, els contenidors de recollida selectiva (66%) i la dotació i equipament per al servei (62%).

En la cura de parcs i jardins, que aplaudeix un 57%, els aspectes més benvolguts són la qualitat de les instal·lacions (66%), la cura de les zones verdes (61%) i l’equipament dels parcs per a diferents edats (60%).

El pitjor valorat és el transport públic (51% d’opinions favorables) i la neteja viària (50%): en transport públic, destaca la valoració positiva de l’accés als barris (61%), seguida de la comoditat en fer trajectes (60%) i la neteja i conservació dels vehicles (55%).

La neteja viària és el que genera menys satisfacció –50% d’opinions positives i un 36% negatives–: el millor vist és la dotació i equipament per donar el servei (64% d’opinions satisfactòries), però el que genera més insatisfacció és la neteja d’excrements de mascotes (54%) i la neteja de carrers i voreres (42%).

CONCLUSIONS

Segons el director general d’OSUR, Ramiro Aurín, Terrassa no sofreix particularment pels cinc serveis públics analitzats, als quals en conjunt dóna una valoració superior a la mitjana nacional, i només constata una relativa preocupació pel transport públic i la neteja dels carrers.

Considera “sorprenent i preocupant” que el servei millor valorat i per sobre de la mitjana nacional de satisfacció, el proveïment d’aigua, sigui el que està en el punt de mira del govern local, en paraules d’Aurín.

Així, ha dit que està en el punt de mira de l’executiu municipal per “passar a la gestió pública mitjançant una empresa de nova creació”, per primera vegada després de 175 anys gestionada per una empresa d’origen local.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor