23.05.2017 - 12:54
MADRID, 23 (EUROPA PRESS)
Els ingressos de la televisió de pagament han crescut a Espanya un 24% durant el 2016, un sector que ha obtingut un total de 506 milions d’euros en el quart trimestre del passat any davant els 543 milions d’euros que ha guanyat la televisió en obert, segons les últimes dades disponibles en el portal CNMCData.
Així ho ha donat a conèixer aquest dimarts 23 de maig la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència (CNMC), que ha detallat que la televisió IP (XDSL/FTTH) ha registrat un “important” augment del 59% en ingressos per abonats, pel que fa al quart trimestre de l’any anterior, amb una facturació de 285 milions d’euros. En segon lloc, la televisió per satèl·lit ha registrat uns ingressos per abonats de 140,2 milions, amb una reculada del 8,5%.
En relació amb els ingressos publicitaris (inclouen publicitat convencional, patrocinis, televenda, telepromoció i emplaçament de producte), la CNMC ha detallat que s’han situat en 622 milions d’euros (105 milions de radi i 516 milions de televisió).
D’aquesta manera, l’organisme estatal ha apuntat que, en el cas de la televisió, 8 milions corresponen a la televisió de pagament i 508 a la televisió en obert. A més, dins el segment en obert, les televisions privades han obtingut el 92% del total de la inversió publicitària en televisió, i Mediaset i Atresmedia han representat el 85% dels ingressos de publicitat en televisió.
Respecte al nombre total d’abonats, la Comissió ha indicat que a final del quart trimestre del 2016 ha estat de 6,06 milions, amb un augment de 56.000 abonats pel que fa al trimestre anterior. Els serveis de televisió XDSL/FTTH i televisió per cable han crescut en 88.000 i 23.000 abonats, respectivament.
En aquest sentit, la CNMC ha afegit que, del total dels abonats, el 85% tenen el servei contractat sota alguna modalitat empaquetada (5,18 milions, gairebé 120.000 més que en el trimestre anterior). L’empaquetament amb més creixement ha estat el paquet quíntuple (el que combina la televisió de pagament amb telefonia fixa, telefonia mòbil, banda ampla fixa i banda ampla mòbil) que comptabilitza més de 250.000 altes netes noves en el trimestre i assoleix un total de 4,8 milions d’abonats.
Finalment, el consum mitjà de televisió durant el trimestre s’ha situat en quatre hores per persona i dia, augmentant el consum en gairebé 40 minuts pel que fa al trimestre anterior atès als mesos d’hivern. El consum de televisió, tant en obert com de pagament, s’ha repartit en un 78,5% per a la TDT, el 2,7% per a la televisió per satèl·lit i el 18,8% per a les plataformes de cable i televisió XDSL/FTTH.