01.12.2015 - 02:00
|
Actualització: 01.12.2015 - 10:21
Abans de la cimera del clima (COP21) que es fa a París, el col·lectiu anglès Brandalism ha ideat una enginyosa campanya per a posar en evidència el doble joc de moltes de les empreses que patrocinen aquesta reunió mundial, impulsada per l’ONU. Fent gala del seu nom, un joc entre brand (‘marca’, en anglès i francès) i vandalisme, una vuitantena d’artistes de carrer convocats per aquest grup ‘han retocat’ durant el cap de setmana tot d’anuncis d’aquestes empreses presents als carrers de París.
Segons Brandalism, els últims dies s’han enganxat sis-cents cartells publicitaris amb missatges lleugerament modificats de marques com ara l’automobilística Volkswagen, la petroliera Total, l’aerolína Air France i la química Dow Chemicals. També han estat parodiats als espais publicitaris de l’empresa JCDecaux, patrocinador oficial de la reunió, tot de caps d’estat com François Hollande, David Cameron, Barack Obama, Angela Merkel i Shinzo Abe.
Joe Elan, de Brandalism, ho justificava en un comunicat: ‘Esponsoritzant les negociacions climàtiques, empreses que pol·lueixen molt, com Air France i Engie, poden vendre’s com si formessin part de la solució del canvi climàtic, malgrat que són part del problema.’ Amb l’acció, han volgut denunciar ‘el domini complet de les multinacionals sobre les negociacions de la reunió del COP21’.