Una campanya diferent: #elshomesdeveritat

  • La Generalitat Valenciana impulsa una campanya contra la violència masclista amb el lema ‘Un home de veritat’ · Es posa l’atenció en els homes que lluiten contra el masclisme

Redacció

23.11.2016 - 22:00
Actualització: 24.11.2016 - 11:13

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha activat, amb motiu del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, la campanya #UnHomedeVeritat, amb què posa el focus damunt els homes en la lluita contra la violència masclista.

La Generalitat pretén ‘despertar consciències’ amb la imatge de cinc homes, uns de coneguts i uns altres d’anònims, que reivindiquen les relacions igualitàries com una manera d’eradicar la violència masclista. Són Josué Navarro, mediador social; José Carlos Alonso, taxista; Àlex Gadea, actor; José Luis Gayà, futbolista; i el cantant José Manuel Casany.

La campanya, que ja circula per les xarxes, vol encarar de manera diferent la lluita contra la violència masclista. ‘Durant molt temps s’ha carregat sobre l’esquena de les dones, i especialment sobre les víctimes, el pes de la lluita’, recorda la vice-presidenta de la Generalitat, Mónica Oltra. Segons el seu parer, les dones ja són molt conscients de la lluita, i per això diu que és el moment que els homes facin el pas. ‘Ja està bé de deixar soles les dones en aquesta lluita, cal que s’hi impliquin també ells’, diu.

Per Mónica Oltra, els homes ‘de veritat’ són el 92% que rebutja la violència en el si de la parella. La campanya –afegeix– pretén posar el focus damunt els causants directes i damunt els indirectes per evitar que passin de llarg i se’n responsabilitzin. ‘Un home de veritat –diu– comparteix les decisions amb la seua parella; un home de veritat no mira cap a un altre costat i denuncia qualsevol forma de masclisme; un home de veritat vol una dona completa i no un complement; un home de veritat no compra dones, perquè no som objectes; un home de veritat respecta la seua parella i no la controla.’ Oltra explica que aquest és el missatge fonamental de la campanya i que l’objectiu és arribar al màxim de gent possible.

Així mateix, diu que de les 9. 614 denuncies de cada anys per violència masclista, només 254 les ha presentades l’entorn familiar de la víctima. Per això remarca que cal involucrar molt més la societat en aquests casos.

Les dades continuen essent preocupants: un de cada tres joves considera acceptable o inevitable de controlar l’horari de la seva parella, impedir que es trobi amb els seus familiars o amics, prohibir-li de treballar, estudiar o vestir-se d’una manera determinada o fins i tot controlar les seves xarxes socials. Segons Oltra, aquesta campanya també vol que els infants, des de ben menuts, entenguin que una relació basada en la dominació i la possessió ‘no és amor’.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor