Els governs català i valencià reclamen a l’Estat una “planificació real” per al Corredor Mediterrani

  • Ambdós governs exigeixen a l’Estat una programació conjunta de les obres i dels projectes i el compliment dels terminis

VilaWeb

Redacció

31.08.2016 - 19:19
Actualització: 01.09.2016 - 04:20

ACN Barcelona.-El secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, i el secretari autonòmic d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori del govern valencià, Josep Vicent Boira, han reclamat aquest dimecres des del País Valencià una “planificació real” del Corredor Mediterrani com a eix econòmic “cabdal” per a ambdós territoris. Els dos representants governamentals han exigit a l’executiu estatal “una planificació conjunta de les obres i projectes, el compliment de terminis i un coordinador del Corredor amb una visió global”. Font ha remarcat que “la capacitat exportadora, econòmica, turística i portuària dels territoris per on transcorre és única a l’Estat i mereix una inversió justa”.

Font també ha denunciat que “la nul·la planificació del Ministeri de Foment és una rèmora insuportable per al Corredor”. Per a Boira, de la seva banda, els problemes del Corredor no es circumscriuen només en l’àmbit de l’obra pública, “sinó a la gestió i planificació”. Per això ha afegit que la infraestructura “presenta diversos colls d’ampolla que Foment segueix sense solucionar”. Un exemple, ha explicat, és la gestió del túnel fronterer o les obres aturades al tram Tarragona-Castellbisbal. Model radial de mobilitat Per a ambdues administracions és “clau” que el Ministeri acabi les obres del tram Tarragona-Vandellòs, que han recordat que està en execució des de fa deu anys i que encara no té data de posada en servei. Aquesta actuació, indiquen, permetria reduir el temps de trajecte entre Barcelona i Alacant mitja hora. “Constatem que avui la manera més ràpida de connectar Alacant i Barcelona passa per anar fins a Madrid i d’allí a Alacant amb la línia d’AVE”, ha dit Font. “Això no és casual, respon a un model ideològic i polític de mobilitat radial irracional, incoherent i sobretot ineficient econòmicament que o bé respon a una intencionalitat política perversa o bé a una incompetència crònica”, ha conclòs. Obres al tram Tarragona-Castelló, sense data D’altra banda, els dos han denunciat que les obres de conversió a l’ample internacional del tram entre Tarragona i Castelló encara no han començat . “Havia d’estar enllestit el 2015 i avui no tenim cap informació”, ha posat de relleu Ricard Font.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor