20.02.2025 - 09:30
|
Actualització: 20.02.2025 - 09:56
Desenes de familiars de víctimes de la gota freda del 29 d’octubre s’han concentrat a les portes de les Corts en el dia que s’ha de votar la proposició de dimissió del president presentada per Compromís. Moltes d’aquestes persones portaven pancartes amb les fotografies dels seus parents i han fet els crits habituals com ara “Mazón dimissió” o “El president a Picassent”.
Mariló Gradolí, presidenta d’una de les associacions de víctimes ha recordat que van sabent-se detalls molt dolorosos de la gestió d’aquella vesprada que els donen la raó quan diuen que el president no era al lloc que li corresponia. Gradolí ha reconegut que la intensitat de les pluges hauria provocat igualment uns danys materials immensos, però, no 227 víctimes mortals.
Entre els assistents a la concentració hi havia Dolores, la veïna de Xiva que va perdre dos dels seus fills i el marit. Estava asseguda, amb les fotografies dels seus, en un dels laterals de la porta principal de les Corts i la policia li ha demanat que s’apartara, però ella ha insistit a quedar-se. “Estic ací de les vuit del matí ençà, i estic per ells [en referència a l’home i els fills] si em voleu llevar d’ací, lleveu-me, però jo no em moc”, els ha dit als guàrdies.
Els manifestants han rebut el suport dels diputats de Compromís i del PSPV que s’han aturat a parlar amb les víctimes i s’hi han solidaritzat.
Les corts viuen avui una nova sessió de control al president de la Generalitat on haurà de respondre l’habitual pregunta de Compromís: per què no dimiteix? Per què s’aferra al càrrec? A continuació es votarà la moció sobre la seua dimissió. En el debat de motius d’ahir, Vox va deixar clar que no li donarà suport i, per tant, el resultat serà negatiu. Compromís havia demanat que la votació fos nominal per crida, però ahir Vox va demanar a la mesa que es fes de manera secreta. Com que el reglament de la cambra diu que en un cas així es farà de la manera que respecte més la confidencialitat del vot, la votació serà secreta.