10.05.2017 - 16:13
MADRID, 10 May. (EDIZIONES/Portaltic) –
La consolidació dels e-ports com a activitat d’oci de masses continua creixent any rere any. Així ho testifiquen les xifres publicades pel proveïdor de dades londinenc IHS Markit, que reflecteixen que les hores de visionament de vídeos d’aquestes competicions van passar de les 6.000 milions el 2016 i es van incrementar en un 19% respecte a les de l’any anterior.
Aquesta estadística permet treure dues conclusions evidents. En primer lloc, que el visionament en línia ja és aclaparadament majoritari, ja que va representar el 85% del total global d’hores, i es posiciona un any més per sobre de les retransmissions televisades, com ha vingut succeint des del 2013.
D’altra banda, l’estudi d’IHS Markit ha conclòs que la Xina és el mercat amb més demanda de visionament d’e-sports. Més de la meitat dels vídeos vists, concretament un 57% del total mundial, van procedir del gegant asiàtic, que va sumar 11.100 milions de visualitzacions en el passat any. En segon lloc es posiciona els Estats Units, que va arribar als 2.700 milions.
PREVISIONS A l’ALÇA
L’estudi d’IHS Markit revela les xifres previstes fins al 2021. D’acord amb aquest proveïdor de dades, el total d’hores de visualització de vídeos d’e-sports en aquest any s’aproximarà als 9.500 milions, amb un creixement progressiu pel canal en línia i unes xifres de visualització per TV que s’establiran en els 1.000 milions d’hores.
El director d’investigacions d’IHS Markit i responsable d’aquesta publicació, Ted Hall, va explicar que el ràpid creixement d’audiències dels e-sports “ha atret al gènere algunes de les més importants companyies de la indústria de mitjans i tecnologia”, com ha estat el cas d’Amazon o MTG, que han adquirit “actius clau”. Aquestes adquisicions, va afegir, “estan iniciant canvis en les dinàmiques de negoci dels e-sports”.
En termes econòmics, els diners moguts per publicitat en aquest tipus d’esdeveniments va arribar el 2016 als 280 milions de dòlars a tot el món (més de 257 milions d’euros). Aquest estudi preveu que aquestes xifres arribaran el 2021 als 1.000 milions de dòlars (més de 919 milions d’euros), impulsades pel vídeo, els patrocinis i el paper dels ‘influencers’.