21.03.2016 - 22:00
El 21 de març de 2006 és la data oficial de creació de Twitter, que es va llançar al públic el juliol d’aquell any. En una dècada, la famosa xarxa social no ha canviat quant a l’essència, les piulades de cent quaranta caràcters, però sí que han variat força les opcions i possibilitats que ofereix i, sobretot, el nombre d’usuaris, amb més de 330 milions de comptes actius al començament d’enguany.
També ha evolucionat, aquests deu anys, el conegut ocell que apareix al logotip, tal com demostra Twitter Austràlia amb aquesta imatge animada:
We've all changed a little over the last ten years, and so has our bird logo! #LoveTwitter pic.twitter.com/hNRvo4qf27
— Twitter Australia (@TwitterAU) March 21, 2016
S’hi pot comprovar que li han esquilat el serrell, que se n’ha simplificat el dibuix i que ha anat canviant lleugerament el color corporatiu.
De les cinc versions del logotip utilitzades aquests deu anys, l’actual es va introduir el 2012 amb una idea clara, segons que explicava l’ex-director creatiu de Twitter Doug Bowman: ‘El nou ocell és format a partir de tres cercles que es trepitgen, una cosa semblant a la manera com les nostres xarxes, interessos i idees es connecten i s’imbriquen amb col·legues i amics.’