Els deu anys de Twitter a través dels canvis en l’ocell del logotip

  • La xarxa social es va crear el 21 de març de 2006

VilaWeb

Redacció

21.03.2016 - 22:00

El 21 de març de 2006 és la data oficial de creació de Twitter, que es va llançar al públic el juliol d’aquell any. En una dècada, la famosa xarxa social no ha canviat quant a l’essència, les piulades de cent quaranta caràcters, però sí que han variat força les opcions i possibilitats que ofereix i, sobretot, el nombre d’usuaris, amb més de 330 milions de comptes actius al començament d’enguany.

També ha evolucionat, aquests deu anys, el conegut ocell que apareix al logotip, tal com demostra Twitter Austràlia amb aquesta imatge animada:

S’hi pot comprovar que li han esquilat el serrell, que se n’ha simplificat el dibuix i que ha anat canviant lleugerament el color corporatiu.

De les cinc versions del logotip utilitzades aquests deu anys, l’actual es va introduir el 2012 amb una idea clara, segons que explicava l’ex-director creatiu de Twitter Doug Bowman: ‘El nou ocell és format a partir de tres cercles que es trepitgen, una cosa semblant a la manera com les nostres xarxes, interessos i idees es connecten i s’imbriquen amb col·legues i amics.’

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor