30.08.2017 - 11:41
SABADELL (BARCELONA), 30 (EUROPA PRESS)
El servei públic millor valorat a la ciutat de Sabadell és el subministrament de l’aigua, segons reflecteix l’estudi de l’Observatori de Serveis Urbans (OSUR) sobre la base d’una enquesta d’Ipsos: el 66% estan satisfets amb aquest servei, ha informat OSUR en un comunicat.
El Baròmetre OSUR és la primera enquesta anual centrada a mesurar la valoració ciutadana, com a contribuents i usuaris, dels serveis públics municipals a Espanya: contempla residents en les 30 ciutats més poblades del país corresponents a 13 comunitats, amb 5.262 enquestats de 18 a 79 anys al juliol d’aquest any.
Tots els serveis urbans tenen índexs de satisfacció d’almenys el 50%: després del subministrament d’aigua, els millor valorats són recollida d’escombraries (59%), transport públic i neteja viària (tots dos amb un 54%) i, en últim lloc, la cura de parcs i jardins (amb un 50% d’opinions positives davant un 34% de negatives).
El 65% dels seus habitants estan satisfets amb els serveis municipals en general, mentre que el 14% es declaren insatisfets: aquestes xifres situen Sabadell per sobre de la mitjana nacional, que és del 62% i 21% respectivament.
El subministrament d’aigua, que és el servei amb més índex de satisfacció (66%), s’aprecia especialment per la bona gestió amb absència de talls (76% d’opinions positives), el clavegueram (70%) i la qualitat de l’aigua (51%).
Per darrere se situa la recollida d’escombraries, que satisfà el 56%: el més benvolgut són els contenidors de recollida selectiva (76%), la freqüència del servei de recollida (75%) i la dotació i equipament per donar el servei (72%).
Quant al transport públic, el millor considerat és l’estat de neteja i conservació dels vehicles (81%), l’accés als barris (65%) i la comoditat en els trajectes (64%).
Respecte a la neteja viària, els enquestats destaquen la dotació i equipament per prestar el servei (60%), la neteja de carrers i voreres (60%) i la freqüència de la neteja (59%).
El servei amb pitjor valoració és la cura de parcs i jardins, amb un 50% d’opinions positives i un 34% de negatives: la qualitat de les instal·lacions té un 63% d’opinions positives; i el que genera més insatisfacció és el personal de manteniment (38% d’opinions negatives) i la cura de les zones verdes (37%).
VALORACIÓ
Per al director general d’OSUR, Ramiro Aurín, els sabadellencs són pragmàtics sobre la qualitat de vida i aprecien que els seus serveis funcionin bé, “situant-los i situant-se al marge de les disputes polític-ideològiques del seu govern municipal”.
Com en la immensa majoria de les ciutats enquestades l’aigua té la valoració més alta, particularment en la gestió i operació, però Aurín destaca que fins i tot els serveis pitjor valorats “obtinguin un aprovat, situant Sabadell per sobre de la mitjana nacional”.