Els ciutadans de Sabadell valoren sobretot el subministrament d’aigua i la recollida d’escombraries

  • El servei públic millor valorat a la ciutat de Sabadell és el subministrament de l'aigua, segons reflecteix l'estudi de l'Observatori de Serveis Urbans (OSUR) sobre la base d'una enquesta d'Ipsos: el 66% estan satisfets amb aquest servei, ha informat OSUR en un comunicat.

VilaWeb
Redacció
30.08.2017 - 11:41

SABADELL (BARCELONA), 30 (EUROPA PRESS)

El servei públic millor valorat a la ciutat de Sabadell és el subministrament de l’aigua, segons reflecteix l’estudi de l’Observatori de Serveis Urbans (OSUR) sobre la base d’una enquesta d’Ipsos: el 66% estan satisfets amb aquest servei, ha informat OSUR en un comunicat.

El Baròmetre OSUR és la primera enquesta anual centrada a mesurar la valoració ciutadana, com a contribuents i usuaris, dels serveis públics municipals a Espanya: contempla residents en les 30 ciutats més poblades del país corresponents a 13 comunitats, amb 5.262 enquestats de 18 a 79 anys al juliol d’aquest any.

Tots els serveis urbans tenen índexs de satisfacció d’almenys el 50%: després del subministrament d’aigua, els millor valorats són recollida d’escombraries (59%), transport públic i neteja viària (tots dos amb un 54%) i, en últim lloc, la cura de parcs i jardins (amb un 50% d’opinions positives davant un 34% de negatives).

El 65% dels seus habitants estan satisfets amb els serveis municipals en general, mentre que el 14% es declaren insatisfets: aquestes xifres situen Sabadell per sobre de la mitjana nacional, que és del 62% i 21% respectivament.

El subministrament d’aigua, que és el servei amb més índex de satisfacció (66%), s’aprecia especialment per la bona gestió amb absència de talls (76% d’opinions positives), el clavegueram (70%) i la qualitat de l’aigua (51%).

Per darrere se situa la recollida d’escombraries, que satisfà el 56%: el més benvolgut són els contenidors de recollida selectiva (76%), la freqüència del servei de recollida (75%) i la dotació i equipament per donar el servei (72%).

Quant al transport públic, el millor considerat és l’estat de neteja i conservació dels vehicles (81%), l’accés als barris (65%) i la comoditat en els trajectes (64%).

Respecte a la neteja viària, els enquestats destaquen la dotació i equipament per prestar el servei (60%), la neteja de carrers i voreres (60%) i la freqüència de la neteja (59%).

El servei amb pitjor valoració és la cura de parcs i jardins, amb un 50% d’opinions positives i un 34% de negatives: la qualitat de les instal·lacions té un 63% d’opinions positives; i el que genera més insatisfacció és el personal de manteniment (38% d’opinions negatives) i la cura de les zones verdes (37%).

VALORACIÓ

Per al director general d’OSUR, Ramiro Aurín, els sabadellencs són pragmàtics sobre la qualitat de vida i aprecien que els seus serveis funcionin bé, “situant-los i situant-se al marge de les disputes polític-ideològiques del seu govern municipal”.

Com en la immensa majoria de les ciutats enquestades l’aigua té la valoració més alta, particularment en la gestió i operació, però Aurín destaca que fins i tot els serveis pitjor valorats “obtinguin un aprovat, situant Sabadell per sobre de la mitjana nacional”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor