02.09.2018 - 12:41
|
Actualització: 02.09.2018 - 20:50
Els grans camions de transport de mercaderies tenen prohibit de circular pels trams amb més sinistralitat de les dues carreteres nacionals convencionals, la N-340 i la N-240 a Catalunya. Des d’avui, els camions són obligats a desviar la ruta per les autopistes paral·leles AP-7 i AP-2, a canvi de rebaixes de fins a la meitat en el preu del peatge.
És la decisió que va aprovar el consell de ministres del govern espanyol divendres i que té com a objectiu millorar la seguretat viària, a més de rebaixar la congestió i la contaminació. Així, la mesura eliminarà el trànsit de grans camions de les carreteres convencionals.
Les vies de la N-340 i la N-240 sempre han estat molt qüestionades per la quantitat de trànsit que havien de suportar i, en canvi, per la falta d’adaptació de les vies, pensades per a un trànsit molt inferior. El desviament dels camions era, per tant, una demanda històrica dels usuaris, després d’anys de morts en accidents de trànsit en les carreteres. Però la mesura no acaba de convèncer camioners, usuaris i veïns.
El moviment veïnal Prou! AP-7 Gratuïta Ja! ha avisat que l’obligatorietat de desviar els camions per l’autopista pot fer que deixi de ser una via ràpida i creuen que també cal habilitar-hi un tercer carril, per al qual el terreny corresponent ja va ser expropiat quan fa ser construïda. També creuen que cal obrir nous accessos i fiscalitzar el manteniment de la infrastructura.
Per la seva banda, els camioners lamenten que hagin de pagar l’autovia i que no els deixin cap altra alternativa que no sigui moure’s per la via de pagament.