15.05.2017 - 15:27
BARCELONA, 15 (EUROPA PRESS)
Els centres d’atenció primària (CAP) catalans han tornat a la normalitat després que s’hagi restablert el sistema informàtic del servidor central de l’Institut Català de la Salut (ICS), que ha caigut després d’un tall de llum a les 8.30 hores del matí d’aquest dilluns, han informat fonts de la institució a Europa Press.
De forma progressiva a partir de les 12.00 hores s’ha anat esmenant l’avaria que des de primera hora ha deixat sense connexió informàtica als ambulatoris, especialment de Barcelona ciutat, Maresme i Catalunya central, i que ha obligat a suspendre i posposar visites programades, així com atendre de forma manual els usuaris.
En declaracions a Europa Press, la responsable de l’Àrea d’Atenció Primària i Atenció a la Comunitat, Rosa Morral, ha explicat que a partir de les 12 hores s’ha recuperat el sistema, però ha funcionat de forma molt alentida fins a les 14 hores.
Segons ha explicat, els ambulatoris han cridat els pacients que tenien hora per recollir alguns resultats mèdics, ja que els professionals no podien accedir a la història clínica, ni a les carpetes de salut en què es pengen analítiques i proves.
“Per sort no era dels dilluns més crítics de l’any”, ha subratllat Morral, que ha explicat que el problema ha afectat especialment les tres regions citades, si bé la resta de centres s’han pogut veure afectats en les receptes electròniques, que aquest dilluns s’han fet de forma manual.
“A les 13 hores, el sistema de recepta electrònica ja funcionava segons els paràmetres habituals d’un altre dilluns”, ha destacat Morral, que ha explicat que els CAP ja han començat a reprogramar les visites que no s’han pogut fer.
L’ICS és l’empresa pública catalana més important –compta amb 40.000 treballadors– i gestiona el 80% de la xarxa d’equips d’atenció primària (EAP) del territori, així com els vuit grans hospitals catalans.