02.10.2024 - 10:59
|
Actualització: 02.10.2024 - 11:27
El ministre de Transports espanyol, Óscar Puente, ha fet públic que era partidari d’eliminar la gratuïtat dels abonaments de trens de Rodalia i de mitjana distància, i de substituir aquesta mesura per ajuts als usuaris habituals, els joves i persones econòmicament vulnerables. La gratuïtat expira el 31 de desembre, i segons Puente, ara com ara el govern espanyol “delibera” sobre si hi dóna continuïtat, o no. Ell, com a ministre, vol suprimir-la: “[La gratuïtat] és positiva des del punt de vista fiscal, però no és la més adequada des de l’òptica del transport, perquè l’aposta econòmica sobre el transport públic implica qualitat, augment de l’oferta, freqüències i confort.”
Segons Puente, en el cas que el govern espanyol acabi suprimint la gratuïtat, “no serà en canvi de res”. “Hi haurà mesures de suport als usuaris recurrents, als més vulnerables econòmicament, als més joves… Treballem en alternatives que permetin de bonificar l’usuari que utilitza el transport públic per anar a la feina, al seu lloc d’estudis cada dia, als més joves —que tenen més complicat pagar el transport públic—, o a les persones que es troben en una situació social de vulnerabilitat”.
Per tant, segons Puente, si estableixen ajuts sobre aquests tres col·lectius “la fotografia final no variarà gaire”. “Proposarem, si es fa, una eliminació de la gratuïtat general, però mantindrem polítiques d’ajuts al bitllet que són més interessants i alineats amb la política del transport públic que volem seguir”.