Elena no veu clara la rebaixa a 17 anys de l’edat mínima per a conduir

  • Diu que no és una demanda social perquè els joves no tenen pressa per a aconseguir el permís de conduir

VilaWeb
Redacció
05.12.2023 - 09:45

El conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, s’ha posicionat en contra de la rebaixa de l’edat mínima per a conduir a 17 anys, sempre que s’estigui acompanyat per algú major de 24 anys i amb cinc anys d’experiència com a conductor. “Jo no ho veig”, ha dit Elena a RAC1, que ha remarcat que no és una demanda de la nostra societat: “Els joves no ho demanen. Més aviat al contrari, se’ls ha d’insistir per treure’s el carnet perquè viuen la mobilitat de manera molt diferent.”

Els ministres de Transports de la Unió Europea han aprovat de crear un esquema europeu que ha de permetre la rebaixa de l’edat mínima per a obtenir el carnet de conduir i, en paral·lel, s’apliquin normes de conducció més estrictes als conductors novells, almenys en els primers dos anys. La reforma també suposaria de reduir la conducció de camions i bombers i policies a 18 anys, una mesura que Elena veu “aventurat”.

En canvi, Elena creu que hi ha altres prioritats relatives a l’obtenció del permís de conduir com ara reduir la llista d’espera per a examinar-se, que diu que és de 60.000 persones, de les quals es calcula que 5.000 necessiten el carnet per a treballar, generalment camioners. “Com que no es resol el seu cas han de venir conductors d’altres països a bescanviar el carnet. I, mentrestant, estan 6 mesos sense una formació de la conducció d’aquí. Oferirem a les empreses, de seguida que arribin els conductors d’altres països”, ha anunciat.

Els ministres de Transports europeus també van acordar d’implementar un permís de conducció digital a tot el bloc i mantenir de forma voluntària la reducció dels períodes de validesa dels permisos de conducció de les persones grans. A més, volen reformular el període de prova tenint en compte les competències dels estats membre, així com les pràctiques establertes. En les noves normes, també defensen de poder fer un examen teòric, en determinats casos, en l’estat membre de ciutadania quan sigui diferent del de residència i que hi hagi un esquema més clar del control de l’aptitud física i mental per al conductor en el moment d’emissió i renovació del permís.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Ajuda VilaWeb