28.03.2016 - 02:00
A un mes exacte de la diada de Sant Jordi, el Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (DIPLOCAT) ha activat un altre cop la pàgina web ‘Books and Roses’, ideada per donar visibilitat internacional a aquest esdeveniment. Es tracta d’una eina de diplomàcia ciutadana que té com a objectiu principal recollir i difondre les nombroses activitats que es fan per Sant Jordi fora de Catalunya, i explicar en què consisteix aquesta festa al públic que no la coneix.
El web incorpora un nou logotip, creat pel dissenyador Jordi Calvís. Aviat s’afegiran altres recursos gràfics com ara felicitacions electròniques, i s’activarà el perfil de DIPLOCAT a Instagram, on es penjaran algunes de les imatges vinculades a #BooksAndRoses.
L’any passat el web va recollir un total de cent trenta actes a més de cent ciutats. Enguany ja n’hi apareixen una desena, a ciutats com Londres, Roma, Washington i Ciutat de Mèxic, entre d’altres. L’anglès és l’idioma principal del portal, però també hi ha informacions en altres llengües.
S’organitzen múltiples activitats, des de conferències fins a presentacions de llibres, passant per concerts, parades al carrer i jocs florals. Hi ha activitats organitzades per l’Institut Ramon Llull, per les delegacions de la Generalitat, per les comunitats catalanes de l’exterior i per moltes altres entitats, algunes de les quals no tenen relació directa amb Catalunya. Qualsevol activitat relacionada amb Sant Jordi i oberta al públic és susceptible de formar part del calendari d’activitats del web.
La diada de Sant Jordi és única al món, i va associada a una sèrie de valors universals, simbolitzats en les roses i els llibres, que la fan especialment atractiva. És per aquest motiu que DIPLOCAT la considera una bona oportunitat per projectar Catalunya al món.