El viatge amb tren entre València i Barcelona s’escurçarà mitja hora el pròxim any

  • Per la implantació de l'ample de via AVE en un tram del recorregut

VilaWeb
Redacció
01.06.2017 - 18:50

Per la implantació de l’ample de via AVE en un tram del recorregut

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El viatge amb tren entre València i Barcelona es reduirà en trenta minuts el 2018 gràcies a les millores que es realitzen en aquesta línia ferroviària, inclosa en el Corredor Mediterrani, segons ha anunciat el secretari d’Estat d’Infraestructures del Ministeri de Foment, Julio Gómez-Pomar.

En concret, l’estalvi de temps serà resultat de la implantació de via d’ample AVE en els dos sentits del tram de línia entre Castelló i Vandellós, i de la millora que s’està acabant d’escometre en la d’ample ibèric del tram Vandellós-Tarragona.

Segons el ‘número dos’ de Foment, tot això “permetrà circular als trens amb uns estalvis de temps importants entre València i Barcelona”, una reducció que ha estimat en uns trenta minuts.

La previsió és que en el segon trimestre del 2018 acabi l’adaptació de les vies per començar amb el període de proves d’interacció tren-via. “Parlem de terminis molt propers de poc menys d’un any o un any i uns mesos per tenir aquesta connexió”, ha indicat Gómez-Pomar després d’inaugurar una trobada sobre el Corredor Mediterrani.

En aquest sentit, el secretari d’Estat ha remarcat el compromís “global” de Foment amb aquesta infraestructura que enllaça per tren Múrcia amb la frontera francesa i sobre la qual està previst que a finals del 2019 estiguin acabades les obres, per començar, posteriorment, la fase de proves i la interacció entre tren i via.

“Suposarà una inversió total de 17.000 milions d’euros, dels quals 13.500 milions ja s’han invertit en els últims anys, mentre que per 2017-2020 s’invertirà 3.123 milions d’euros més”, ha detallat.

L’AVE A CASTELLÓ, EN LA SEGONA MEITAT DE L’ANY.

En la seva intervenció, després de repassar l’estat de les obres del Corredor, tram a tram, ha avançat la posada en servei comercial del tram entre Castelló i València, actualment en proves, per a la segona meitat de l’any, en el “tercer o quart trimestre del 2017”.

A més, ha explicat que en aquest tram hi ha una via en ample ibèric i una altra en tercer fil, per la qual cosa una vegada els trens estiguin circulant “s’escometran les obres del tercer carril en l’altra via perquè la connexió entre València i Castelló tingui dues vies amb tercer carril”, ha puntualitzat.

També, ha posat en valor que totes les obres des de Barcelona a la frontera francesa estan “en la seva majoria acabades” i ha avançat que la previsió de final d’obres per al tram Castellbisbal-Vilaseca és l’últim trimestre del 2019, mentre que per al tram Tarragona i Vandellós preveu que la primera fase d’instal·lació d’ample ibèric en les vies estigui a principis del 2018.

Finalment, ha detallat que la previsió per a València-Xàtiva-l’Alzina és que les obres estiguin finalitzades en el tercer trimestre del 2019 i Montfort-Múrcia finals del 2017.

“El tram Múrcia-Almeria va amb molt més retard, acaben de licitar ara els projectes de quatre contractes i estem parlant d’una posada en servei del 2023”, ha admès Gómez-Pomar.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor