07.09.2017 - 15:41
La Villarroel obrirà amb la comèdia ‘La calavera de Connemara’ i el Condal adaptarà ‘El fantasma de Canterville’
BARCELONA, 7 (EUROPA PRESS)
El Teatre Romea de Barcelona representarà aquesta temporada el clàssic de Sòfocles ‘Èdip’, dirigit per Oriol Broggi i Julio Manrique, mentre que el Teatre Goya farà una revisió de ‘Moby Dick’ escrita per Juan Cavestany, dirigida per Andrés Lima i protagonitzada per Josep Maria Pou, han anunciat els directors de sengles teatres aquest dijous en roda de premsa.
Encapçala la programació de la Villarroel la comèdia negra ‘La calavera de Connemara’, de Martin McDonacgh, dirigida per Iván Morales i que obrirà la temporada, mentre que el Condal farà una versió d”El fantasma de Canterville’ d’Oscar Wilde protagonitzada per Joan Pera i dirigida per Josep Maria Mestres.
Jeroni Rubió firmarà l’adaptació d”Èdip’, que produirà el mateix Teatre Romea, i es podrà veure d’abril a juny en una programació que tindrà molta presència de clàssics amb altres dos espectacles procedents del Grec Festival 2017.
Un d’ells és ‘Calígula’, d’Albert Camus –de novembre a desembre–, que ha adaptat i dirigit Mario Gas i de la qual el director artístic del Romea, Carles Canut, ha destacat el paper protagonista de Pablo Derqui amb “una de les més grans interpretacions que es poden veure en aquest moment”, i una altra és ‘Troyanas’, d’Eurípides –al març–, dirigida per Carme Portaceli i amb sis actrius capitanejades per Aitana Sánchez Gijón.
El mateix Canut actuarà amb Jordi Bosch en ‘Adossats’ –de desembre a març–, la quarta obra escrita per Ramon Madaula i que dirigirà Jordi Casanovas, una obra “divertidíssima amb cops molt esquinçadors”, segons Canut.
A la primera temporada completa que Canut dirigeix, l’obra ‘Ahora es de noche’ –de setembre a octubre–, de la companyia La Zaranda és “molt representativa” del que Canut considera que ha de ser el teatre, i també porgramarà ‘El laberinto mágico’ basat en sis novel·les de Max Aub sobre la Guerra Civil.
‘INCENDIS’ AL GOYA
Al Teatre Goya, la versió de ‘Moby Dick’ de Herman Melville que es veurà de gener a abril tindrà, segons Pou, “un avanç del teatre que s’està fent ara amb molts elements tècnics. El so i la imatge seran elements fonamentals”.
Pou, que també és director artístic del Goya, ha dit que la “joia de la corona” de la seva temporada serà ‘Incendis’, de Wajdi Mouawad –d’octubre a novembre–, dirigit per Mario Gas i interpretat per Núria Espert i Laia Marull, i que es va veure en el Teatro de l’Abadía de Madrid.
També recuperaran el ‘Don Joan’ de Molière amb Julio Manrique –de setembre a octubre– que es va poder veure al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) fa dues temporades amb la direcció de David Selvas, tornaran a programar ‘Art’ de Yasmina Reza, d’abril a juny, i mostraran de novembre a gener un text de Laurent Ruquier, del “nou teatre francès que va crear Reza”: ‘Prefereixo que siguem amics’, amb Lolita Flores.
A La Villarroel també mostraran ‘Les noies de Mossbank Road’ d’Amelia Bullmore –de novembre a març–, dirigida per Sílvia Munt i protagonitzada per Clara Segura, Marta Marco i Cristina Genebat, i que segons la directora artística del teatre, Tania Brentlle, “reflecteix els alts i baixos de la relació de l’amistat”.
De març a maig mostraran ‘Bull’, sobre el mòbbing laboral, i de maig a juny, ‘Fairfly’, una “sàtira sobre el mite de l’emprenedoria”, mentre que l’Off Villarroel mostrarà ‘Inestable’ i ‘Mos Maiorum’.
El Condal celebrarà els 25 anys del Mag Lari, que també participa en ‘El fantasma de Canterville’ amb un espectacle entre novembre i desembre, mentre que a l’octubre representaran ‘Els veïns de dalt’ de Cesc Gay amb Eva Hache.
També tindran Brodas Bros amb ‘Block Party’, al novembre, i entre setembre i octubre oferirà l’espectacle de música clàssica ‘Desconcerto’, amb 13 músics de l’Orquestra de Cambra de l’Empordà.
MÉS ESPECTADORS
Els quatre teatres formen part del Grup Focus, que ha anunciat que l’any anterior va tenir 360.000 espectadors, 17.000 més que l’anterior, amb una facturació de 6.234.000 euros, 286.000 més que l’anterior.
El director de Focus, Daniel Martínez, ha elogiat que han “mantingut el volum de producció aconseguit la temporada anterior perseverant en l’obsessiva cura per la qualitat artística i el compromís cultural”.