El Teatre Gaudí aborda la corrupció com a arma de supervivència en un nou espectacle

  • La corrupció com a arma de supervivència és una característica comuna de tots els personatges de l'espectacle 'Una família indecent', que s'estrenarà el 22 de juliol al teatre Gaudí, com ha explicat l'autor de l'obra, Ever Blanchet, aquest dimecres en roda de premsa.

VilaWeb
Redacció
20.07.2016 - 16:54

BARCELONA, 20 (EUROPA PRESS)

La corrupció com a arma de supervivència és una característica comuna de tots els personatges de l’espectacle ‘Una família indecent’, que s’estrenarà el 22 de juliol al teatre Gaudí, com ha explicat l’autor de l’obra, Ever Blanchet, aquest dimecres en roda de premsa.

Segons l’autor, el que ha volgut explicar és la decadència més absoluta amb l’única intenció de divertir la gent amb la ‘podridura’, com ell anomena les situacions que es viuen avui dia en qualsevol família a causa de la crisi i la precarietat.

Blanchet afirma que l’obra té vuit anys però que s’ha adonat que és un tipus d’obra que encara està vigent i això es nota en algun gest de complicitat a l’actualitat catalana; a l’escrit original hi sortien Pasqual Maragall i Xavier Trias canviats ara pel president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau.

L’obra, escrita en to de comèdia, ensenya que la vida és molt més fàcil per a uns que per a molts altres, cosa que intenten fer els seus quatre protagonistes aprofitant-se del que tenen al costat i amb les seves diferents formes de ser corruptes.

El director Miquel Murga apunta que és molt fàcil reconèixer els personatges o la ciutat i que s’ha trobat amb “uns personatges que pots agafar amb pinces” però que a través d’ells es descobreix una realitat, com per exemple, que el gendre està entestat a clausurar la Sagrada Família perquè no té llicència d’obres.

El que semblen situacions hipotètiques i tretes de context són, segons el director, “coses que són veritat, el públic riu de les desgràcies”. Un dels personatges més còmics és el paper de Clàudia, la mare –Iraida Sardà–, una dona que té dues filles, jubilada, que es troba molt sola i que no suporta el seu gendre, i, per pensar menys i passar l’estona, beu ratafia, a la qual considera la seva sortida.

La filla gran vol quedar-se embarassada del seu cap per poder fer-li xantatge i la filla petita és capaç de fer qualsevol cosa, fins i tot prostituir-se, per poder complir els seus desitjos, una moto en aquest cas; tot això enmig d’una ciutat sacsejada per la crisi i en què l’únic que volen fer els seus protagonistes és sobreviure.

Aquestes situacions surreals confirmen que la realitat supera a vegades la ficció, ja que segons l’autor, el riure és una mica agredolç perquè és tan dur i real que el públic es pot sentir identificat.

Blanchet reconeix que el desaparegut Pepe Rubianes hauria estat un protagonista perfecte per a aquesta narració, de la qual diu que serà “el teatre infantil del futur”; l’obra estarà al teatre català –de moment– fins al 18 de setembre.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor