17.10.2015 - 02:00
El món de la publicitat constantment ha de cercar idees innovadores per a vendre productes. Però de vegades, més que no pas idees, el que fa és recórrer a tecnologies innovadores. És el cas de l’asseguradora sueca SPP, que ha encarregat a l’agència M&C Saatchi un espectacular vídeo publicitari que imagina com serà el món el 2045.
I ho fa d’una manera molt original. L’anunci transporta l’usuari al futur, amb dues visions diferents i sincronitzades que es divideixen la pantalla: en una banda apareix una visió utòpica del món i en una altra, la distòpica. L’espectador pot decidir en tot moment ‘quina versió prefereix del món a l’edat de la seva jubilació’, per SPP.
L’anunci interactiu proposa doncs de veure la Terra el 2045 en què s’ha respectat el medi, l’alimentació i els hàbits saludables, o bé el contrari: un món contaminat, congestionat i ple de conflictes.
Ara fa un any, l’empresa automobilística Honda va publicar un altre anunci interactiu molt semblant, ‘The Other Side‘, que presentava també dues històries paral·leles.