18.08.2016 - 13:40
TARRAGONA, 18 (EUROPA PRESS)
La direcció de l’empresa Gestió i Prestació de Serveis de Salut (Gipss), que gestiona l’Hospital Sociosanitari Francolí (Tarragona), ha assegurat aquest dijous que “la resposta i l’atenció a les necessitats dels usuaris no han variat ni quantitativa ni qualitativament respecte a anys anteriors”, després d’afirmar el comitè d’empresa que el centre ha tancat 39 llits i té 42 pacients en llista d’espera.
L’hospital ha explicat en un comunicat que cada any l’agost es tanquen 39 llits, donada la caiguda de l’activitat i la necessitat d’utilitzar aquest període per fer “tasques de manteniment de les habitacions”.
Pel que fa als 42 pacients que esperen plaça –en una llista d’espera compartida amb l’Hospital Joan XXIII–, el Sociosanitari ha puntualitzat que són 21 persones, de les quals sis estan pendents d’ingrés en altres sociosanitaris aliens al Gipss, i quatre són pacients aguts que precisen, per la seva patologia, romandre en planta.
“Els 11 restants són els que realment estan a la llista d’espera d’ingrés al Sociosanitari Francolí”, ha remarcat.
El centre ha esgrimit que la mitjana de temps d’espera per ingrés és de 0,36 dies des del Servei d’Urgències, i de 3,3 dies des de planta d’hospitalització de l’Hospital Joan XXIII.
Pel que fa a l’atenció d’incidències, el Sociosanitari Francolí “en cap cas ha quedat desatesa cap urgència”, ja que de dia es cobreixen amb mitjans propis i a la nit, festius i caps de setmana mitjançant un conveni amb el Joan XXIII.