El SIDH atén més de 5.000 famílies en la demarcació de Barcelona en cinc anys

  • Borràs i Conesa valoren el servei "positivament" i aplaudeixen la col·laboració entre administracions

VilaWeb
Redacció
17.07.2017 - 13:44

Borràs i Conesa valoren el servei “positivament” i aplaudeixen la col·laboració entre administracions

BARCELONA, 17 (EUROPA PRESS)

El Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH), que assessora persones en risc de perdre el seu habitatge, ha atès més de 5.000 famílies en la demarcació de Barcelona en cinc anys i ha aconseguit arribar a un acord entre aquestes i les entitats bancàries en el 60% dels casos en els seus cinc anys de vida.

En un acte celebrat aquest dilluns en la Diputació de Barcelona, la consellera de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, Meritxell Borràs, i la presidenta de l’ens provincial, Mercè Conesa, han fet balanç del primer lustre de funcionament del servei que gestionen ambdues administracions, que han valorat positivament.

Conesa i Borràs han aplaudit la col·laboració entre els organismes públics que representen perquè s’han unit per crear un servei “que protegeix i defensa les persones”, en paraules de Borràs, que ha qualificat aquesta relació com una experiència d’èxit.

De fet, aquest estiu s’arribarà als 40 punts d’atenció –amb obertures a Pineda de Mar, Cardedeu i Moianès–, que donaran servei a 305 municipis amb una cobertura territorial del 98%; mitjançant la col·laboració d’ajuntaments, consells comarcals i la participació dels col·legis d’advocats.

Conesa, que ha agraït la col·laboració de la Generalitat, també ha fet un balanç positiu dels cinc anys del SIDH perquè, segons ella, ha complert l’objectiu de “defensar les persones davant les entitats financeres”.

A més, Borràs ha recalcat la importància d’aquest servei per la seva gran utilitat, ja que, segons la consellera, “és necessari perquè mira d’anticipar-se a una situació greu”, en referència a l’amenaça de perdre l’habitatge de les persones que no poden fer front al deute hipotecari.

OBJECTIU: DEFENSAR EL CIUTADÀ

L’objectiu del SIDH és que el ciutadà trobi en el seu municipi o comarca una atenció especialitzada, personalitzada i gratuïta davant els problemes de sobreendeutament hipotecari o de lloguer.

Des d’aquí, és dirigit el circuit únic d’actuació que ofereix el SIDH, on rep l’assessorament d’un advocat sobre com afrontar el pagament del deute o la seva reestructuració.

Va destinat a persones que es troben en risc de perdre el seu habitatge per dificultats en el pagament el deute hipotecari i també a avaladors que estiguin en situacions d’impagament o a inquilins que tampoc puguin fer front al deute del seu habitatge habitual.

MODEL DE COL·LABORACIÓ “D’ÈXIT”

El SIDH és un servei que va néixer de la col·laboració de la Diputació de Barcelona i la Generalitat per donar resposta “als grans problemes relacionis amb l’habitatge que han afectat bona part de la ciutadania”.

El servei s’afegeix a la mediació i assessorament que ofereix la Generalitat des del 2010 amb l’Ofideute –el primer servei d’intermediació del deute de l’habitatge en tot l’estat–, el Servei d’Orientació Jurídica i la Xarxa de Serveis Locals de l’Habitatge.

En els cinc anys, la Diputació ha fet una inversió de 4,3 milions d’euros, que han anat destinat als col·legis d’advocats i als ajuntaments i consells comarcals que acullen el SIDH.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor