El servei municipal més valorat a Barcelona és el subministrament d’aigua i la recollida d’escombraries

  • El subministrament d'aigua és el servei públic millor valorat a la ciutat de Barcelona, segons un estudi de l'Observatori de Serveis Urbans (OSUR) amb una enquesta d'Ipsos, ja que el 68% estan satisfets amb aquest servei, ha informat OSUR en un comunicat.

VilaWeb
Redacció
30.08.2017 - 11:46

BARCELONA, 30 (EUROPA PRESS)

El subministrament d’aigua és el servei públic millor valorat a la ciutat de Barcelona, segons un estudi de l’Observatori de Serveis Urbans (OSUR) amb una enquesta d’Ipsos, ja que el 68% estan satisfets amb aquest servei, ha informat OSUR en un comunicat.

El Baròmetre OSUR és la primera enquesta anual centrada a mesurar la valoració ciutadana, com a contribuents i usuaris, dels serveis públics municipals a Espanya: contempla residents en les 30 ciutats més poblades del país corresponents a 13 comunitats, amb 5.262 enquestats de 18 a 79 anys al juliol d’aquest any.

Després del subministrament d’aigua, els serveis millor valorats són la recollida d’escombraries, amb el 62% d’acceptació; el transport públic, amb el 61%; la cura dels parcs, jardins i espais públics, amb el 57%; i, en últim lloc, la neteja viària, que rep un 57% d’opinions positives enfront d’un 31% de negatives.

El 67% de barcelonins estan satisfets amb el conjunt de serveis municipals, mentre que el 17% es mostren el seu descontentament, unes xifres que situen la ciutat per sobre de la mitjana nacional, del 62% i el 21% respectivament.

Respecte al subministrament d’aigua –el servei amb més acceptació amb un 68%–, el millor valorat és la gestió de l’aigua amb absència de talls, continuïtat en la pressió i bon funcionament del comptador (79%); el segueix el servei de clavegueram (63%) i la qualitat de l’aigua subministrada (52%).

En la recollida d’escombraries, valorat amb un 62%, el més estimat és la freqüència del servei (80%), seguit pel servei de contenidors per a la recollida selectiva (77%) i per la dotació dels equips de recollida (76%).

Sobre el transport públic, que els barcelonins valoren amb un 61% de satisfacció, el més estimat és l’estat i la neteja dels vehicles (74%), la freqüència horària del Metro (71%) i l’accés als barris (68%).

La conservació d’espais públics i la neteja viària són els serveis pitjor valorats, tots dos amb un 57% de satisfacció; no obstant això, aquesta xifra fa que Barcelona sigui una de les poques ciutats –de les 30 enquestades– on tots els serveis reben valoracions positives per sobre del 55%.

En el cas de la conservació d’espais públics, parcs i jardins, el millor considerat és la qualitat de les instal·lacions (63%), la cura de zones verdes (61%) i l’equipament dels parcs per a diferents edats (56%).

Quant a la neteja viària (amb un 57% d’opinions positives i un 31% negatives), es valora sobretot la dotació i l’equipament per a la prestació del servei (64%), seguit de la freqüència amb que es neteja el carrer (64%) i la neteja de les voreres (59%).

VALORACIÓ

El director general d’OSUR, Ramiro Aurín, ha conclòs que els barcelonins tenen en general una bona opinió del funcionament dels seus serveis, i ho veu coherent amb què es tracti de la ciutat que “va donar lloc a les dues empreses pioneres” a Espanya en els serveis de subministrament d’aigua potable i de recollida i tractament d’escombraries, i que avui són les més importants d’Espanya, destaca.

“Més sorprenent és el rebuig frontal del Govern municipal contra aquestes empreses, situant-se al marge de l’opinió majoritària dels veïns. Substituir regulació i supervisió per opinions ideològiques és confondre el Ple Municipal amb la barra d’un bar”, afegeix.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor