El sector del moble s’uneix per crear un portal de venda en línia

  • El projecte 'All for habitat' neix per revertir la caiguda de vendes pel canal tradicional

VilaWeb
Redacció
03.07.2017 - 15:56

El projecte ‘All for habitat’ neix per revertir la caiguda de vendes pel canal tradicional

BARCELONA, 3 (EUROPA PRESS)

Representants del sector del moble i agents comercials han presentat aquest dilluns el projecte ‘All for habitat’, una iniciativa que pretén crear un portal de venda en línia per a fabricants i botigues de venda física amb l’objectiu de rellançar el sector davant la caiguda de vendes pel canal tradicional i l’hegemonia dels ‘e-commerce’.

En un acte celebrat en el Col·legi d’Agents Comercials de Barcelona, la comissió impulsora del projecte, també denominada ‘All for habitat’ i integrada per agents comercials, ha presentat el projecte davant representants, gremis, fabricadors i fires del sector del moble.

Els objectius d’aquesta nova marca, que agruparia totes les ofertes de mobles de fabricants i botigues en un mateix portal, són dirigir el comerç de proximitat al client d’Internet, apropar els ‘e-commerce’ a les botigues de proximitat i unificar criteris en l’estratègia web.

En aquest sentit, el portaveu de la comissió, Jaume Nadal, ha explicat que “el comerç del moble ha estat desunit fins ara” i que és moment d’unir forces, ja que la competència no és la botiga tradicional, sinó el comerç en línia.

Per a això, es vol crear una marca en línia que es nodrirà de les inversions dels fabricants i botigues adscrites, que hauran d’aportar diners per mostrar els seus productes a través de la pàgina web; 250 euros anuals per cada ‘pack’ de 10 fotografies de mobles en el cas dels fabricants i 150 euros en el cas de les botigues.

PROFESSIONALITZACIÓ DEL SECTOR

Per la seva banda, el president de la Confederació Espanyola de Comerciants del Moble (Cecomu), Xavier Sanz, ha elogiat la iniciativa perquè el sector del moble “s’ha de professionalitzar” i ha atribuït la caiguda d’afluència de clients a la falta d’especialització en la venda tradicional.

“Per fi, el sector del moble tindrà una sola veu”, ha afirmat Sanz, que ha recordat la importància de tenir una mentalitat oberta i estar predisposats al canvi.

La marca, que estudiarà associar-se al Consell del Moble, serà d’àmbit nacional i pertanyerà a Cecomu, acabarà de configurar-se amb un procés participatiu obert a tots els empresaris del sector interessats.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor