El Rei destaca la internacionalització i innovació de Simon com a èxit del seu centenari

  • El rei Felip VI ha presidit aquest dilluns el centenari de l'empresa catalana de material elèctric Simon, de la qual ha destacat el seu esforç per la constant internacionalització, per l'R+D+I i per una permanent inversió per "arribar a més quotes de qualitat i competitivitat al món".

VilaWeb
Redacció
18.07.2016 - 19:12

BARCELONA, 18 (EUROPA PRESS)

El rei Felip VI ha presidit aquest dilluns el centenari de l’empresa catalana de material elèctric Simon, de la qual ha destacat el seu esforç per la constant internacionalització, per l’R+D+I i per una permanent inversió per “arribar a més quotes de qualitat i competitivitat al món”.

Ha explicat que el 2008, encara com a Príncep, ja va tenir l’ocasió d’inaugurar la factoria de la multinacional a Riudellots de la Selva (Girona), i va poder apreciar “el dinamisme, modernitat, afecció a la innovació i capacitat d’adaptació als nous temps” de la firma nascuda a Olot (Girona) el 1916.

“Simon és bon exemple de l’esforç i la feina”, ha afirmat, i ha destacat la seva atenció especial a l’estalvi energètic amb màxim respecte al medi ambient, i la seva contribució a generar riquesa i ocupació.

Felip VI ha visitat l’exposició ‘Interfícies’, que repassa els 100 anys de trajectòria de Simon; ha assistit a la projecció d’un documental commemoratiu, i ha descobert una placa per recordar la seva visita amb motiu del centenari de la companyia familiar que actualment està en mans de la quarta generació.

L’han acompanyat el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, així com el ministre de Justícia, Rafael Catalá, i la delegada del Govern espanyol a Catalunya, Llanos de Luna, entre altres representants institucionals, guiats pel president de Simon, Sergio Vives, i el director general, Luis Lopezbarrena.

Puigdemont ha agraït a Simon el sentiment de pertinença que ha sabut encomanar als treballadors perquè es transmet al producte, així com la seva concepció que la generació actual no té dret al gaudi de l’empresa, sinó a la seva custòdia per a la següent generació: “No tenim dret a posar el futur en risc, és el que garanteix el futur”.

Vives ha destacat que, en la quarta generació, Simon “segueix sent una sòlida empresa familiar, transmetent valors com la il·lusió, el compromís, la constància i la generositat mitjançant l’exemple”.

Simon ven actualment en un centenar de països amb una facturació de més de 300 milions d’euros i 3.800 treballadors; l’exposició del centenari es va obrir el juny al Disseny Hub de Barcelona amb motiu de la Design Week i es pot visitar fins a final d’aquest mes, mentre que a l’octubre desembarcarà a Madrid.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor