El govern espanyol no alliberarà la AP-7 entre Tarragona i Sagunt el 2020, quan s’acaba la concessió

  • El PSPV exigeix que s'acabin els peatges i que el Ministeri de Foment espanyol es faci càrrec del cost d'alliberaments parcials

VilaWeb
Redacció
20.03.2018 - 14:21
Actualització: 20.03.2018 - 19:43

Els diputats del PSPV al congrés espanyol han informat que el govern espanyol no té previst d’alliberar la AP-7 entre Tarragona i Sagunt ni entre el Campello (Alacantí) i València a partir del 31 de desembre del 2019, quan venç la concessió d’explotació.

El govern espanyol, en resposta a una pregunta parlamentària, ha dit que quan la concessió venci no preveu de prorrogar-la, però que quan sigui revertida en decidirà la forma d’explotació. Tampoc no preveu d’alliberar trams d’autopista, llevat que alguna circumstància no prevista ho exigeixi. El Ministeri de Foment podria decidir mesures de bonificació de peatge en col·laboració amb els governs territorials.

El diputat socialista Herick Campos ha dit que la resposta del govern espanyol era ‘la constatació d’un nou maltractament’ al País Valencià. ‘Els ciutadans –ha afegit– continuaran assumint el pagament de peatge d’una carretera amortitzada, amb conseqüències en la mobilitat els residents i pèrdua de competitivitat d’empreses, indústria, cooperatives i sector turístic, enfront de comunitats que compten amb vies ràpides sense peatge.’

Campos ha recordat que el PSOE havia assumit els acords amb el govern del PP sobre pròrrogues del peatge per l’alt cost que tindria per les indemnitzacions i la inseguretat jurídica que podria traslladar a inversors, però que en aquests trams de la AP-7 la situació és diferent. Per això, ha dit, el PSOE ha exigit que no hi hagi pròrrogues que poguessin generar nous compromisos i indemnitzacions per a empreses privades.

A més, ha sol·licitat al govern espanyol que atengués les peticions formulades per la Generalitat per a començar els tràmits necessaris perquè l’AP-7 quedi lliure de peatge: ‘S’ha d’adjudicar una nova concessió d’explotació i manteniment, però sense peatge, i s’han de revisar accessos i sortides, a més de punts on s’hauria d’ampliar la capacitat.’

Campos ha considerat una ‘broma de mal gust’ que en la resposta parlamentària el govern espanyol digués que està disposat a aprovar liberalitzacions parcials, sempre que n’assumeixi el cost la Generalitat, tenint en compte la situació del finançament precari que té el País Valencià. El diputat ha exigit al govern espanyol que treballi amb la Generalitat per habilitar aquestes liberalitzacions parcials i que n’assumeixi la despesa, com fa a la AP-9, a Galícia.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor