09.02.2018 - 18:43
El president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, ha advertit de la situació d”emergència’ de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), i ha reclamat mesures urgents per a garantir el servei públic audiovisual.
‘Com a president del CAC voldria alertar de la greu situació econòmica que travessa la CCMA, una situació que, en cas de perllongar-se, podria posar en risc la seva imprescindible prestació de les missions de servei públic’, ha advertit en participar en les X Jornades Tecnològiques de l’organisme regulador.
Segons ha informat l’organització en un comunicat, el president del CAC ha defensat la necessitat d’ajudar el servei públic audiovisual, en considerar-ho ‘fonamental per a les societats democràtiques’.
Ha citat un informe recent de la Unió de Radiotelevisions Europees (EBU), que reuneix els mitjans públics per parlar de la forta correlació existent entre un servei públic potent, ben finançat i amb quotes rellevants d’audiència, amb una major qualitat democràtica, major llibertat d’informació i premsa i major cohesió social.
‘Crec que fa falta tenir ben presents que els mitjans públics són garantia de qualitat democràtica, de pluralisme polític i social, però també d’accés a tot tipus de continguts digitals davant l’amenaça dels ‘filter bubbles’, i també són garantia de veracitat davant informacions falses i de cohesió social’, ha remarcat.
Davant la irrupció al mercat audiovisual de noves plataformes de difusió, que no són solament televisions tradicionals, ha defensat actuacions decidides per garantir la pervivència dels mitjans públics.
Augmentar els pressupostos
Ha recordat que les televisions de països propers amb una dimensió similar a la catalana tenen mitjans públics amb pressupostos més elevats: ‘La SRG suïssa té un pressupost de 1.651 milions d’euros, l’ORF austríaca, de 1.226 milions i la VRT flamenca, de 550 milions’.
Al seu judici, seria necessari augmentar en 18 euros la inversió pública per habitant, fins a aconseguir la mitjana europea, que és de 50 euros per habitant i any, la qual cosa ha dit que hauria de finançar especialment la ficció.
‘Netflix a la catalana’
També ha apostat per crear noves finestres de consum de continguts audiovisuals per exhibir la producció catalana en diferents mercats, alguna cosa que ha resumit com un ‘Netflix a la catalana’.
En el mateix acte, el soci i Global Head of Mitjana Consulting d’Analysys Mason, Lluís Borrell, ha explicat que la migració de la televisió emesa per via brodacasting a la televisió emesa per IP és un canvi que passarà amb tota seguretat.