17.12.2016 - 13:41
|
Actualització: 17.12.2016 - 14:43
El Prat és l’aeroport europeu que més creix dins el grup dels que superen els 40 milions de passatgers. Així ho recull l’Observatori de Trànsit Aeri de Barcelona, elaborat per la Cambra de Comerç, que apunta que la infraestructura ha crescut un 11% en els nou primers mesos del 2016, fet que ha comportat avançar els aeroports de Londres-Gatwick, Munic i Roma. D’aquesta manera, Barcelona ha passat de la desena a la setena posició del rànquing d’aeroports europeus en termes de passatge. El mateix estudi també constata que el Prat ha crescut en gairebé totes les destinacions intercontinentals, i ho ha fet superant la mitjana espanyola. En aquest augment, hi sobresurt l’evolució en el trànsit a Amèrica del Nord i també l’increment de quota de mercat cap a l’Àsia-Pacífic, on Barcelona representa prop del 45% del passatge espanyol.
L’Observatori de Trànsit Aeri de Barcelona també senyala que l’Aeroport del Prat s’ha convertit en un punt de forta competència entre les línies de baix cost. Hi despunta el creixement del 50% que ha experimentat Norwegian, que s’ha convertit en la quarta aerolínia de l’Aeroport, superant per primera vegada Lufthansa, Iberia i Air Europa. La Cambra de comerç afegeix que Ryanair i Easyjet també han registrat un creixement “notori”, per sobre de Vueling.
Pel que fa a aquesta temporada d’hivern, l’informe indica que les aerolínies estan oferint més de 2 milions de seients addicionals, en comparació al mateix període de l’any passat. Aquest fet suposa un 9,3% d’increment en capacitat. Per mercats, el que més creix és el nacional, seguit de les principals destinacions europees, i per Turquia i Estats Units a nivell intercontinental. Amb tot, degut a les obres en una de les pistes i l’ús de la configuració de pistes creuades, s’augura que el creixement es moderarà entre finals de gener i principis de febrer.
Lluny dels rècords però bones perspectives
Tot i les dades positives destacades per la Cambra, l’Observatori també recorda que el Prat continua lluny de la seva capacitat total i del màxim històric, assolit l’any 2007. Afegeix, però, que l’Aeroport cada cop incrementa més el número de passatgers per vol, tant en aeronaus de fuselatge estret com les grans aeronaus, tipus ‘Widebody’. Al mateix temps, es dóna la circumstància que les operacions amb aquestes grans naus han crescut un 77% els últims sis anys.